Bitef

43

PLATZ MANGEL

U julu 2003. bila je svetska premijera opere Prizivanje - Moderato cantabile na Züricher Festspiele, prema tekstovima Margarete Diras i na muziku Bita Ferera. Septembra 2003. Martaler, Meg Stjuart i Stefan Puher saradivali su na projektu Zlatno doba, cija je svetska premijera bila u hali brodogradilista, a u decembru je bila premijera Bihnerove Dantonove smrti u ciriskom pozoristu Pfauen. I ova predstava je pozvana na Berliner Theatertreffen. Jos jedna svetska premijera bila je 3. marta. 2004: vece pesama O.T. - Zamena za strast, a 10. maja. su Kristof Martaler I Ana Fibrok dobili pozorisnu nagradu Berlin 2004. Stiftung Preussische Seehandlung. U sezoni 2004/2005. bile su svetske premijere predstava Mornarske pesme (Seemannslieder) u belgijskom Gentu i Odbrana od buducnosti (Schutz vor der Zukunft) na Wiener Festwochen; druga predstava dobila je i nagradu Nestroy za najbolju reziju. Za Bajrojtske igre rezirao je u julu 2005. Vagnerovu operu Tristan i Izolda. Za berlinski Volksbühne nastala je u decembru 2005. Vocna musica (Fruchtfliege), a na KunstenFESTlVALdesArts u Briselu u maju 2006. Samo cekrk (Winch only). Ta produkcija je u Italiji dobila nagradu Premio ÜBU. Premijera Pricaiz Becke sume bila je novembre 2006. u berlinskoj Volksbühne. Posle projekta pod naslovom Meterlink (Maeterlinck) u Gentu, rezirao je i Travijatu u Operi u Parizu, a za Salzburger Festspiele muzicki teatar Hujanje izltalije (Sauser aus Italien) о kompozitoru Dacintu Skelziju. Decembra 2007. vratio se na mesto svojih prvih rezija, u off-teatru Rote Fabrik u Cirihu.Tu je nastalo pozorisno vece Manjak prostora (Platz Mangel) koji je nominovan za Berliner Theatertreffen 08. Sledila je rezija Vojceka u pariskoj operi Bastilja. dieproduktion GmbH, Bazel. UZIVANJE U RADOSTIMA PAKLA Kristof Martaler se vratio u cirisku Rote Fabrik (Crvenu fabriku) sa predstavom Manjak prostora. Vratili su se - i pevaju «Bye bye friends / we've gotta go / it's the end of our show», poletnije, slade nego sto su svoj hit ikada otpevali Peter, Sju & Mark. I to je pocetak kraja. U besprekornom redu, uz gitaru, ukulele i klatno od sata kao pratecim instrumentima, u pripijenoj retro-look odeci (kostim Sara Sitek), Martalerovi glume! oprostajnom pesmom na pocetku komada stvaraju pozitivno raspolozenje. Umetnik je za svoj povratak u Cirih okupio veci deo svoje takozvane porodice. Buduci da igraju u ne bas velikoj hali Crvene fabrike, manjak je prostora na pozornici, ali i u prepunom gledalistu. Tu, na mestu gde je pre mnogo godina Martaler poceo karijeru, on, sada zvezda teatra, proslavlja povratak u grad u kome je zbog svog kasnijeg direktorovanja dozivljavao stvaralacki nemir - zbog кода je, nazalost, ne svojom voljom, morao da ode. Cirih je, u izvesnom smislu, bio suvise mall za njega. Svetske religije i bankarski konzoreijumi Manjak prostora je naslov nove revije (koprodukeija: Wiener Festwochen, Theater Chur, Bitef), koja se poigrava satirienim salama, inteligentnim brbljarijama I onim sto potiskujemo. Dame I gospodu,

dieproduktion GmbH, Bazel Ova svestrana kuca pruza pomoc umetnidma, posebnoza rad na medunarodnoj sceni. Glavnazamisaopri osnivanju i misija privatne firme dieproduktion GmbH sa sedistem и Bazelujeda, osim produkcije pozorisnih komada, pruzi najbolje moguce uslove za pozorisne poslenike, da im pomogne u administrativnim i organizacionim poslovima uvekiusvemu, kako bi oni mogli da se koncentrisu na umetnicko stvaranjei izrazavanje.

MAIN PROGRAMME