Bitef

51

Atelje 212 18.09. 20:00 19.09. 20:00 Trajanje: 1 h 40'

Susret sa stvaraocima 18.09. posle predstave

NADGROBNA PLOCA NASE ZEUE MOZDA ZAUVEK, prvi zajednicki poduhvat Meg Stjuart i Filipa Gemahera, predstavlja savremeno tumacenje nepokretnog plesa koji ozivljava zahvaljujuci alhemiji dve srodne duse. Terne otudenja i sete konacno se utkivaju u sklad koji dotice srce svojom golom snagom i ranjivoscu. Dejstvoje takvo da potvrduje covekovu veru u autenticno prisustvo u pozorisnim okvirima. U MOZDA ZAUVEK Meg Stjuart i Filip Gehmaher predstavljaju, kao koreografi i plesaci, osecajnosti dva pokolenja. Debi Meg Stjuart 1991 - Disfigure Study - bio je registracija, ilustracija, tumacenje i komentar о otudenosti, brzini i komadanju u vremenu koje hita. Godinu dana kasnije napravila je solisticki komad о coveku koji posezeza svojim uspomenama, u kojem odsustvo pokreta artikulise nov Vokabular 'pokreta'. Nepomicno stajanje, medutim, izrazavalo je jasnu politicku poruku, a ne novu perspektivu u njenom koreografskom radu: covek na pozornici bio je francuski kriticar i organizator Zan-Mark Adolf, koji je u Parizu organizovao projekt о nepomicnosti kao reakciji protiv ratova u Zalivu i Bosni. Ako je nepomicno stajanje za Meg Stjuart politicka, racionalna ili konceptualna izjava nametnuta ili dodata telu, Filip Gemaher nudi drugaciju nepokretnost. On se ponovo zaustavlja da bi potpuno shvatio stvarnost tela u ovde i sada svog okruzenja. Proizvod toga je ranjivost lisena drustvenih i pozorisnih konvencija. On uvekiznova uspostavlja vezu sa svojim telom i neposrednim okruzenjem da bi stvorio mogucnost za preobrazaj i obnavljanje. Ako se to uzme kao veza u predstavi, MOZDA ZAUVEK moze se procitati kao izraz neodlozne potrebe za strategijama cisto individualnog opstanka - i licne odgovornosti - unutar onoga sto Peter Sloterdijk opisuje kao hiperkineticki projekt mo-dernosti prema kojem je neprekidno i sve brze kretanje ne samo motor vec i cena pristupa. Ko god bude uhvacen u taj mehanizam, nema vremena za ono sto je ispred njega.Takva nepremostiva sadasnjost mora se nadoknaditijerceznutljivost i melanholija povodom proslosti nikad nisu daleko. I - slucaj je hteo da ta dva dusevna stanja sacine okvir predstave MOZDA ZAUVEK. Srodstvo i razlika Prema uticaju i naravi svojih plesackih jezika, Filip Gemaher (Salcburg, 1975) i Meg Stjuart (Nju Orleans, 1965) prosto su morali da budu srodne duse. Daleko od kuce, oboje su odmah ostavili svoj trag na plesackoj sceni zahvaljujuci jeziku koji se moze slicno opisati. Njih povezuje jasan i uporan pogled na otudeno telo i obogaljenu komunikaciju koja je tome i uzrok i posledica. A u isto vreme oni se razlikuju po nacinu na koji svoje poglede preobrazavaju u izvodacku umetnost... Zauvek, mozda Dve piesacke generacije u fazama «ciklicno unutra» odnosno «linearno spolja» oko i duz srzi otudenja. Gde ce se tacno sresti? Kako ce uspeti da budu vise od svoga zbira - i nadu tacku u kojoj

Vamplfi se boieso vecnoscu i sa mocom. Ljudska blca se bore mectusobno i sa cinjenicom da nista nije zauvek. Na kraju, svako se borisnecim, asrecom postoje pesme koje cine da se и tom pogledu osecamo bolje. Iz programs za predstavu

www.damagedgoods.be

h A