Bitef

scenario. Tokom izvođenja komad podnje da diše. Ponešto isecamo, ponešto dodajemo i ponekad menjamo redosled prizora. Komad najčešće dostiže svoj konačan oblik pošto smo ga izvodili tokom otprilike tri nedelje. Istraživanje je utkano u svaku fazu našeg radnog procesa mada to nije onako kako ga mi obično zovemo. To je reč pozajmljena od nauke i ponekad izgieda da joj je namera da umetnost učini manje neopipljivom, a racionalnijom ili korisnijom. Po svojoj prirodi umetnost je difuzna, iracionalna i neopipljiva. U tome su njena velika snaga i vrednost, Pauline Kalker, Hotel Modern, 2. februar 2006.

ODLOMAK IZ UMETNIČKOG PLANA HOTELA MODERN Prevrtljivi svet. U grubim crtama govored, naše predstave su о svirepoj apsurdnosti sveta. Krećemo se između lažnog i stvarnog, izmedu dokumentarnosti i fîkcije. Biramo teme iz stvarnosti oko sebe, koju zatim preobražavamo, kao i teme iz izmišljenog sveta koji protkivamo elementima iz stvarnosti. Praktikujemo crni humor i pokušavamo da ozbiljne teme oblikujemo na lak i zabavan nadn. Svaka predstava je pokušaj da se uhvati jedan dvosmislen svet: maštovit svet priča i istorije, veza i nepovezanih krajeva, Predeli. U pozorištu stvaramo univerzum od predmeta, ljudi i zvukova kao ravnopravnih elemenata. Srazmerne makete igraju važnu ulogu: one nam omogućavju da svet bukvalno gledamo iz makroperspektive. Kao temu uzimamo velike grupe ljudi da bismo prikazaii, na primer, metropolu ili ispričali priču о milionima ljudi u ratu. Rad sa maketama dopušta nam da se predelom koristimo na vise nadna: kao izražajno sredstvo i kao temu, pa čak i kao lik. U Prvom svetskom ratu predeo severne Francuske nije bio samo poprište ljudske tragedije nego je i sam bio zatrovan i ranjen. U animaciji Slug Trails koristili smo se predelom kao metaforom i kao likom: hladan lavirint od grada nasuprot starici koja se gubi u glavi. Iluzija. Makete pravimo od stvari kao što su karton, suveniri i proizvodi za domadnstvo. Gledaoci mogu da vide od čega se sastoje naši minijaturni svetovi, a da ih istovremeno ponese iluzija koju stvaramo. Gradovi napravljeni od frižidera, drveće od peršuna, vojnički šatori od abažura; takvim dvostrukim spektaklom podstičemo maštu gledalaca. Živi animator. U svojim predstavama koristimo se sredstvom koje smo počeli da nazivamo živom animacijom. Svoje makete snimamo digitalnim kamerama i mini-kamerama i projektujemo ih uživo na velikom platnu. Unutar maketa možemo da nagovestimo likove korišćenjem lutaka i glasa, Na mikseti prelazimo s jedne kamere na drugu i tako možemo da montiramo na filmski način. Pomoću žive animacije unosimo u pozorište filmsku, iluzionističku stvarnost. Namera. Mi smo idealist! po tome što verujemo da praćenje i doživljavanje pozorišta može okupiti Ijude. Kolektivni doživljaj neke price može delovati prosvetljujuće na ljude koji je gledaju. Uz humor i dosetke kazujemo price о ratu, okrutnosti, usamljenosti, Želimo da budemo osećajni, ali ne i sentimentalni. Bogato ukrašeni, ali ne i pod velom. Želimo da izazovemo sučeljavanja i da u isto vreme stvari postavimo u perspektivu. Hotel Modern

116

LOGOR