Bitef

Ernstom (Bernd Ernst) i za tren oka postali poznati po alternativnim projektima za uobičajeno scensko prikazivanje, kao i po izrazitoj sklonosti ka drami. Predstava Shooting Bourbaki Haug/Vecela, na primer, osvojila je 2002. nagradu NRW- Impulse Festivala, a predstave Rimini Protokolla Deadline (Haug/Vecel) i Wallenstein (Haug/Vecel) pozvane su na Berlin Theatertreffen iako na pozornici nije bilo nikakvog komada, a ni glumaca. Projetai su se prosto zasnivali na novinarskom istraživanju, razgovorima sa ljudima koji su izgovarali tekst što ih je za scenu pripremio Rimini Protokoll. To je odlučilo formu "Ekspertskog pozorišta", "renesansu i novu definiciju dokumentarnog pozohšta" {SuddeutscheZeltung] jetée se izvori svih tekstova videti lično na pozornici s obzirom na to da tekst ne prikazuju profesionalni glumci. Štaviše, ni "eksperti" ne pokušavaju da glume, već se samo predstavljaju pošto nikada ranije nisu bili na pozornici, jer su svoje scensko iskustvo stekli tokom sopstvenog života. U predstavi Deadline Rimini Protokoll-a (Deutsches Schauspielhaus in Hamburg a. 0.) na pozornici se pojavljuje pet stručnjaka za srednjoevropske nadne umiranja, U Briselu se sedmoro ožalošćenih povodom bankrotstva belgijske avio-kompanije Sabena pojavilo u Sabenation i taj komad se od tada izvodi u pozorištima širom Evrope; u Burgtheater-u u Beču mogaose videti komad о diplomatiji sa ljudima iz diplomatskih krugova ( Schwarzenbergplatz , 2004). U ciriškom Schauspielhaus stvorena je predstava Blaiberg und Sweethearts, u kojoj se na sceni pojavljuju zajedno ljudi sa presađenim srcem i oni koji na internetu tragaju za novim partnerima (2006), Najnovija predstava Helgard Haug i Daniela Vecela kaotima je Wallenstein (Festival Schillertage, Manhajm 2005). Stanovnici Manhajma i Vajmara upoređivali su svoje životopise i tekstove sa Schillerovim protagonistima i dramskim tekstovima.

130

KAPITAL