Bitef

replika varniči, taj dah uzet između izgovorenih poetskih misli, ti suptilni procepi između velikih i bitnih reči, to dolazi u paketu sa Muzilovim narativom uvijenim u kvazi-triler-melodramu, i zahteva da se kao paket i iznese na scenu. Najteži zadataksvakako je bilo oživeti taj nabijeni prostor neizgovorenog, to jest naći se energetski sa Muzilom na istoj ravni. Rekla bih da se celokupan problem inscenacije Muzilove drame sastoji u tome što Muzilova rečenica proizlazi iz narativne strukture, narativnog načina mišljenja. Nije reč samo о izazovu koji se odnosi na specifično Muzilovo pisanje, reč je о izazovu jednog ukupnog vremena koje mi umišljamo da smo prevazišli i koje nam se sada neočekivano vraća kao utvara ili, radije - kao jedina prava avangarda. Jugoslovensko dramsko pozorište u prošloj sezoni je iznelo novo čitanje Kafke, ove sezone je to novo čitanje Muzila, a sledeće sezone će uslediti, koliko mi je poznato, novo čitanje Džojsa.To, dakle, nije samo poziv na promišljanje о granicama modernizma i postmodernizma, to je i otvaranje mogućnosti da upravo književnici koji su najmanje dramski budu motor drugačijeg dramskog jezika.

MILOŠ LOLIĆ

Studirao pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Slavenka Saletovića iLjubomira-MucijaDraškića.Režiraopredstave:Ac/om/fvo Miroslava Krleže(Bitef teatar, 2002), Velika belazavera Dimitrija Vojnova (Atelje 212,2004), Druga strana Dejona Dukovskog (Jugoslovensko dramsko pozorište, 2006), Tesla: Totalna refleksija Marije Stojanović (Jugokoncert, 2006), Muškastvar Franca Ksavera Kreca (Atelje 212, 2007). Član je uredništva pozorišnog časopisa "Teatron".

MILOŠ LOLIĆ

91

SANJARI