Bitef

BITEF POLIFONIJU REALIZUJU:

Ovogodišnja Bitef Polifonija nastala je zalaganjem, ulaganjem i medusobnom podrškom onih kojima je stalo da se ovaj prateći program Bitefa, bez obzira na sva „teško je biti“, ipak održi. Lakše je uspeti nego propasti, tvrdi stručnjak za rasvešćivanje Strahova od promena, američki psihoterapeut Ivan Kos, čija knjiga nosi isti naslov i koji je lično vodio radionice s ciljem osnaživanja za promene na kojima su učesnici bili i prvi nosioci Bitef Polifonije. Razmišljajući o delovanju ili nedelovanju, propadanju ili nepropadanju, kao i o željenoj ili neželjenoj postavci ovogodišnje Bitef Polifonije, vratili smo se na taj početak rasvešćivanja i osnaživanja, ali i na prvu Polifoniju u vreme Bitefa 2000. godine koja je bila posvećena umetnosti za društvene promene i ulozi umetnika u radu s mladima i ranjivim grupama u uslovima krize. Fokus je bio na osnaživanju putem pozorišta i ponovnom uspostavljanju vrednosti i značaja saradnje i razmene medu umetnicima u zemljama učesnicama, u regionu, ali i u odnosu na integrativne procese u evropskim okvirima. Cilj je bio da se podrže izvođačke umetnosti kao metod rada s mladim [judima, da se istraži metodologija, procene efekti i uspostave šeme treninga za sve umetnike koji žele da u jednom ovakvom procesu učestvuju. Taj cilj se postavlja i danas, a kriza kao izazov i pokretač aktivizacije postal! su deo našeg svakodnevnog života i iskustva. Održavanje prve Polifonije u okviru Bitefa omogućilo je, može se reći, važno poglavlje u koncipiranju ovog pratećeg programa koji se razvija u kontinuitetu i danas se ističe kao koncept koji se utemeljio kao poseban izraz Bitefovih novih pozorišnih tendencija. Zato Bitef Polifonija tematici ovogodišnjeg Bitefa - Teško je biti - nudi svoje iskustvo rasvešćivanja i osnaživanja sopstvene metodologije, nudi nove vidove interakcije između autora, autora i učesnika, učesnika i publike, razmenu iskustva i saznanja, podršku autorskim konceptima, a naslovu dodaje igru reči i asocijacija kroz pitanje kao podsticaj za razmišljanje; Preteško ili ne preteško... (Too hard or not too hard...) Ovogodišnja postavka već na otvaranju uvodi temu autorstva Polifonije i prve radionice posvećene autorima i multikulturalnom romskom projektu po kome je dobila ime, a onda svoje autorske pristupe, metode, tehnike i umetničke koncepte u radu s mladima i za mlade, prezentovaće i autori predstava koje će se prikazati, a rezultat su projekata i timskog rada u koji su aktivno bili uključeni i mladi učesnici. Kao i uvek, jedan nov autor i mlada grupa koji se prvi put predstavljaju na Bitef Polifoniji i jedno javno čitanje drame kao podsticaj generacijskog dijaloga. Završni okrugli sto posvećen je postavci Bitef Polifonije uz aktivno uključivanje autora koji su bili nosioci prvog projekta, voditelji radionica, reditelji predstava i ostali njeni postojani graditelji i danas, kao i onih autora koji su u godinama koje su sledile svojim učestvovanjem dogradivali Bitef Polifoniju, zajedno postajući neraskidivim delom njene baštine, njene održivosti i specifične metodologije koja će ove godine doživeti i svoju prvu promociju i uneti nov termin i nove smernice u oblastima u kojima deluje. Ljubica Beljanski-Ristić sa saradnicima

Bitef teatar i Centar za dramu u edukaciji i umetnosti CEDEUM, Beograd - Nacionalni centar Medunarodne asocijacije za dramu/ pozorište i obrazovanje IDEA Partnerska institucija: Ustanova kulture gradske opštine Star! grad „ParobrocT Podrška: Gradska opština Star! grad, Beograd i Fondacija za otvoreno društvo, Srbija Programske saradnice: Irena Ristić, Sanja Krsmanović-Tasić i Anđelija Jočić Foto i video: Lidija Antonović, Marjam Ristić, Nemanja Zdravković Cedeum bord: Sanja Krsmanović-Tasić, Dragana Koruga, Diana Kržanić-Tepavac, Boris Čakširan, Slobodan Beštić Sekretarka: Anđelija Jočić Foto i video-dokumentacija: Vesna Pavlović, Dragan Jovanović, Vojislav llić, Ivana Kronja, Milena Maksimović, Bojana Anđelković, Nenad Milosevic, Jelena Jovanovic, Lidija Antonovic, Marjam Ristić, Nemanja Zdravković

61

PRATEĆI PROGRAM / POLIFONIJA

47 BITEF 13