Bogoslovlje

нише: што су оплођавали урме цео дан, 1 што су спајали тема (молитву) 2 и што су жели и везивали снопље пре приношења омер-з, 3 и није им се забранило. А ово им забраните; што су дозвољавали (за јело) вештачки оплођене плодове који припадају светишту, што су јели у су боту плодове (са земље) који су опали (са дрвета) 4 и што су оставляли и код поврћа угаопоља (необран). 5 Шест ствари учини Језекија цар Јудин. 6 За три су га хвалили, а за три га нису хвалили. Он д'аде одвући кости свога оца 7 на носилима од конопаца и они га похвалите. Он разби змију од мједи 8 и они га похвалите. Он сакри књигу лекова 9, и они га похвалите. А за три га не похвалите. Он одкова врата храма 10 и посла цару асирском ине похвалите га. Он затвори воде горњег Тихона 11 ине похвалите га. Он уметну у (месец) нисан (још један) нисан и не похвалите га.

1 На вештачки начин т. ј. што су цвет мушког дрвета доводили у везу са оним женског дрвета.

2 Šema (чуј!) je вероисповедање састављено из Деутероном, 6, 4—9. 11, 13—21 и Број 15, 37—41 које се има говорити свакога дана увече и ујутру са одређеним умецима. Јерихоњани су говорили без прекида између стихова 6,4 и 6,5 (Gem. 5,6 a).

3 Према Лев. 23, 10 морао ce следећн šabbat иза 15. нисана (обично· 16. нисана) принети први сноп /Omer“ од нове жетве у храму. Пре тога приношења није се смело жети. Јерихоњани нису пазили ни на то.

4 Плодови којн падну суботом на земљу не смеју се тога дана јест» (Strack. Pes. 12, Anm. 25).

5 „Pe’a“ je крај шиве који се обично има оставити непожет (Лев. 19,9. 23,22) и то обично житарице. и воће; „крнвица“ je Јерихоњана у томе што су и од поврћа остав.ъали један део необран. И ако се у св. Писму вели да се то има чинити због сиротиње т. ј. да њој припала та ј необранн део, свакако je по среди старо анимистичко или демонистичко веровагье о духу (демону) по.ъа, дрвета, биљке и т. д. којему треба оставити један угао са плодом на ораници да се ту задржи до нове сетве. (Beer. Pesahim 139, Anm. IV. 8 b. Eerdmanns у Festschrift. Nöideckes 1906, S. 671.

6 Цео овај оде.ъак je „barajta“, мишљење танаита (учите.ъа Мишне) које није примљено у Мишну. Ми je цитирамо по Beer-у о. с. стр. 140.

7 Ахас-а, који се спомиње као безбожан владар 11. Цар. 16,1.

8 . Nehuštan“ (il. Цар. 18,4).

9 „sefer r e fu’ot“ нека врачарска књнга.

10 Скинуо златне плочице са врата (II Пар. 18, 16).

11 Испор. 11. Цар, 20, 20 11. Дневн. 32,3—30.

12

Богословље