Bogoslovlje

из Талмуда да није баш сваки посао у пољу био забрањен и на сами празник, при чему се наводе ова места: Besä 4,1.: „(На празник) сме се донети (из поља) дрва, са гомиле дрва која je већ скупљена (и одређена за гориво). Дрво се не доноси (на празник) у конопцу нити у корпи или у мрежи, али га се сме донети у омоту (мэрами) и на прсима. Раби Шим‘он б. Ел'азар je рекао; Школа Шамајева и школа Хилелова нису се разилазиле у мишљењу гледе скупљених дрва на једном месту, да се од њих може односити (дрво на празник) и гледе дрва што су по пољима лежала расута, да се од њих не сме односити; а ради чега су се разилазили у мишљењу? Ради дрва што су била у пољу скупљена на једно место и ради дрва што су била расута на једном месту. Школа Шамајева je говорила: с тога се места не сме односити“. И Besä 3,3: „ако неко закоље у пољу живинче, које се разболело да крепа, то нека се не носи кући [месо] на великој или малој мотци, него у руци, по комадима“. Према тима талмудским местима, држи се да се не може одржати мишљење, да би и враћање Симона из поља, био неки критериј код синоптичара, да то није био 15 нисан тј. први дан пасхе, jep се ту може узети да они мисле на суботгьи пут. Када би се чак заиста и узело то мишљење као тачно, да je тога дана Симон долазио са шетње, односно са суботњег пута, дакле, да je то заиста био први дан пасхе, онда се јавља још једна већа тешкоћа, односно кршење законских прописа и свих обичаја, оним што се доводило при уласку Симоновом у град. Као што смо већ видели, найме, суботом и празником je било забрањено ношење свакога терета као и сваки посао. Горе наведени талмудски прописи, који говоре о ношеньу дрва, томе не противрече. За празник je било дозвољено спремање јела, дакле и све оно што je било с тим у вези, па и ношење односно доношење дрва, ако je узмањкало. Но та су дрва морала бита већ пре скупљена, jep je то већ био посао, него их се само могло узети са гомиле, са наменом да се кува јело. Ако се Симон враћао са празничног пута и ако je био први дан празника пасхе, како су се усудили други да га присиле, да понесе Исусу крст, који je морао бита прилично тежак, када je Исус неколико пута под њим падао? То je найме било ношење терета, дакле један од 49 забрагьених главних

191

Да ли je Христова последња вечера била пасхална