Borba, 09. 06. 2000., str. 4
РА о аа--=
4 9. јун 2000,
ар -=
ДОКУМЕНТИ
= аи
дати
БОРБА
МЕМОРАНДУМ ВЛАДЕ САВЕЗНЕ РЕПУБЛИКЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ О СПРОВОЂЕЊУ РЕЗОЛУЦИЈЕ САВЕТА БЕЗБЕДНОСТИ УН 1244 (1998)
катастрофалан учинак мисија
Београд (Танјуг) - Најновијим меморандумом Владе СР Југославије о спровођењу Резолуције 1244, који је од јуче у оптицају у Уједињеним нацијама, Ревоца се да је укупан учинак међународне Безбедносне (КФОР) и Цивилне
УНМИК) мисије светске организације на Косову и Метохији катастрофалан. _ Током протеклих годину дана свог мандата у јужној српској Пок ајини, Кфор и УНМИК су избегавали да спроводе пли су намерно кршили Резолуцију Савета безбедности, чиме су се дискредитовали као непристрасни међу-
народни мировни посленици са мандатом светске организације и провоцирали драматично погоршање ситуације у покрајини, истиче се у
еморандуму Вла-
де СР Југославије, чији текст у целини гласи;
МЕМОРАНДУМ
ВЛАДЕ САВЕЗНЕ РЕПУБЛИКЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ О СПРОВСЂЕЊУ РЕЗОЛУЦИЈЕ САВЕТА БЕЗБЕДНОСТИ УН 1244 (1999
! НЕУСПЕХ МЕЂУНАРОДНЕ МИСИЈЕ ПОД ОКРИЉЕМ УН НА КОСОВУ И МЕТОХИЈИ
1. Суверенитет и гериторијални интегритет 22 Југославије на ТЕ и Метохији су неприкосновени и коначни: Резолуцијом СБ 1244 (1999), Ва но-техничким споразумом и документом Черномирдин-Ахтисари недвосмисле«о се потврђује суверенитет и територијални интегрител СР Југославије на Косову и Метохији (преа»5уларни параграф 17: тачка 8 анкекса 2;
ОР Југославија и Република Србија су извршипе све своје обавезе у складу са Резолуцијом Је 1244 41999) и Војно-техничким споразумом.
2. Систематско неспровођење и грубо кршење Резолуљије СБ 1244 (1999) и Војно-техничког споразума од стране КФОР и УНМИК: током прстеклих годину дана свог мандата у јужној срг жој Покрајини, КФОР и УНМИК су весео избегавали да спроводе или су намер=с грубо кршили Резолуцију СЕ 1244 (1999) и Вогно-технички споразум, на штету суверенитета и територијалног интегритета СР Југсславије и Републике Србије Тиме су се сами дискредитсвали као +епристрасни и добронамерни међународни посленици у мисији мира, са мандатом Светске организације. Такво постављање КФОР и УЗМИК, као и Савета безбедности УН, као најсдговорнијег тела за доследно спровсђење Резолуције 1244 и пратећих докумената, узрок су драматичног погоршања безбедносне и опште ситуације у Покрајини, која је неупоредиво гора у односу на период пре оружана агресије НАТО против СР Југославије.
КФОР и УНМИК нису испунили ни једну одредбу Резолуције и Војно-техничког споразума:
- Пуно и доследно поштовање одредби о суверенитету и територијалном интегритету Републике Србије и СРЈ (преамбуларни параграф 10 и тачка 8 анекса 2 Резолуције), које систематски и намерно крше шеф УНМИК-а Б. Кушнер и други представници УНМИК-а и КФОР-а. Својим одлукама којима се систематски нарушава суверенитет и територијални интегритет СР Југославије и Републике Србије, КФОР и УНМИК сауче-
ствују са албанским сепаратистима и терористима у стварању претпоставки за издвајање Косова и Метохије из јединственог уставно-правног, монетарно-финансијског, економског, образовног, правосудног и другог система СР Југослави: је и Републике Србије. Тиме директ-о подстичу и помажу остваривању сепаратистичких аспирација албанских терориста и њихових политичких лидера и раде супротно диљевима миоа стабилности и развоја ја нону
Стављање мисије УН на Косову и Метохији службу албамских сепаратистичко-тзрормстичких снага у циљу разарања државног суверенитета државе чланице УН, представља опасан преседан у пракси мировних операција УН којим се негирају основне вредности фундаменталних принципа Повеље УН и"нарушава суштина ми-
ровних мисија УН у целини.
~ Масовно се крше основна људска права Срба, Муслимана, Рома, Горанаца, Турака, Египћа-
на и другог неалбанског становништва (оперативни параграф 11), којима је од доласкг међународне мисије угроженс основно људско право - пгаво на живот.
- Терористичка тзв. "ОВК" и друге наоружане албанске банде нису демилитаризоване, разоружане, нити распуштене (оперативни параграф 96).
- Нису осигурани лична и имовинска сигурност и равноправност свих грађана, као и безбедносно окружење, што је основни предуслов за безбедан повратак избеглица и оасељених пица и неометану доставу хуманитарне помоћи (оперативни параграф 94).
- Не примењују се законски и други прописи Републике Србије и СРЈ, не постоји јавни ред и мир (оперативни параграф Уд) нити слобода кретања грађана.
- Неосновано је спречен повратак припадника ВЈ и МУП на Ким (оперативни параграф 4, тачке 6 и 10 Анекса 2 Резолуције и параграф 4 Војно-техничког споразума).
- Међународне границе СРЈ према Албанији и Македонији нису контролисане нити обезбеђене (оперативни параграф 9г), КФОР и УНМИК су дозволили неометан илегалан улазак преко 250.000 недржављана СР Југославије на Косово и Метохију, углавном терориста и других албанских наоружаних криминалних банди.
Покрајина је претворена у европски центар тероризма, организованог међународног криминала, шверца дроге. оружја, илегалне трговине женама и децом, прања новца и др.
- Систематско кршење Резолуције СБ 1244 спречава почетак политичког процеса за решење статуса Покрајине у оквиру Републике Србије и СР Југославије (оперативни параграф 11а)
- Кршећи обавезу поштовања суверенитета и
територијалног интегритета СР Југославије и Релублике Србије, КФОР и УНМИК континуирано одбијају сарадњу са надлежним органима СР |угославије у спровођењу мировне мисије УН на њеној територији. Тиме директно охрабрују албанске сепаратистичке амбиције на Косову и Метохији, што је директно супротно кључним одредбама и основном циљу Резолуције СБ 1244 и пратећих докумената.
3. Потпуни фијаско међународног присуства лод окриљем УН на Косову и Метохији: стално погоршавање укупне ситуације у Покрајини на линији је настојања за вештачким изазивањем продужене дестабилизације у региону. с циљем
· да се оправда останак НАТО у региону и рехаби. литује његов престиж и ауторитет, који су озбиљно угрожени нелегалном агресијом против СР Југославије. О томе сведочи континуирано манипулисање тенденциозним тврдњама званичника Р и УНМИК о наводном успеху међународне мисије у Покрајини, које недвосмислено демантује катастрофалан развој ситуације на терену.
Укупан учинак спровођења једногодишњег мандата међународног безбедносног (КФОР) и цивилног (УНМИК) присуства на Косову и Метохији, под окриљем УН, који је утврђен Резолуцијом СБ 1244 (1999), је катастрофалан у сваком свом они
|| СИСТЕМАТСКО КРШЕЊЕ СУВЕРЕНИТЕТА И ТЕРИТОРИЈАЛНОГ ИНТЕГРИТЕТА СР ЈУГОСЛАВИЈЕ И МАНДАТА САВЕТА БЕЗБЕДНОСТИ УН
1. Одлуке УНМИК и КФОР: Уредбе специјал-
ног представника Генералног секретара УН и шефа УНМИК Б. Кушнера немају упориште у Резолуцији и срачунате су на кидање свих веза између Косова и Метохије и Републике Србије и ДР Југославије и потпуно издвајање -Покрајине и» уставне "правног, привредног, монетарно-финапсијског. банкарског, царинског, визног, административно-улравног и другог система СР Југославије и Републике Србије. . Уредбама и одлукама шефа УНМИК Б. Куш'чера систематски и директно је подриван државни суверенитет СР Југославије и Републике Србије над Косовом и Метохијом, као базични принцип гарантован Резолуцијом ОБ 1244, и дезавуишу се правне основе и атрибути државно~ти државе Србије и СР Југославије у јужној српској Покрајини, као интегралном делу Републике Србије и СР Југославије.
- Тзе, Привремено административнс веће, де факто покрајинска "влада", чији састав чине искљу-иво Албанци, већином из редова терори-
тичке 738. ОВК и албанских гепарагистичких пе зитичких партија. је мнелегална политичка творевина, са циљем да се пегализује зтничка зупрематија Албанаца у циљу стварања етнички чистог Косова и Метохије.
· ступка у истра:
Укључивање појединаца српске национално“ ти, које по сопственим критеријумима бира сам Б. Кушнер, а којима је наменио углавном функције од периферног политичког значаја м утицаја, део је настојања Б. Хушнера да легализује статус кво на штету интереса Срба и другог неалбанског становништва.
- Одлука УНМИК о наводној трансформацији терористичке ОВК у наводно ЦИВИЛНУ организачију - "Заштитни корпус Косова" (КЗ јеје нелегална, јер чема основ / Резолуцији СБ 12'4 (1999) и пратећим документима, а о њеном доношењу није консултован СБ
Несумњиво је потврђено да је КЗК војно--2рористичка творевина и један од главних гечератора заош“ лавања м кризе у Покрајини. О теме сведоч“ и Извештај Одељења за људска права УНМИК од 29. фебруара 2000. године, ко: ји се намерно скрива о, међународне јавнос“м, у настојању да се она изманипупише и да јој се наметне оцена о наводном успеху међународног присуствг под окриљем УН на Косову и Метсхии. • Издавање личних докумената: УНМКК није био овлашћен да издаје лична документа југословенским грађанима са Косова и Метохије. У складу с тим, "38. Кушнерови пасоши и друга лична документа представљају акт најгрубљег кршења одредби Резолуције СБ 1244 и начела Повеље УН м погледу поштовања суверенитета и територијално" интегритета СР Југославије. Ова«“зи акти су правно неважећи и апсолутно неприхватљиви са становништа Повеље УН и међународног права. :
Неспојиво са међународним правом и праксом мировних мисија УН је омогућавање страним држављанима да улазе на територију СР Југославије преко граничних прелаза које привремено контролишу УНМИК и КФОР, без одговарајуће југословенске визе,
Влада СР Југославије је најодлучније протестовала против сваког акта који је усмерен на разбијање јединственог режима личних докумената југословенских грађана и ева од свих држава или међународних организација да, у складу са међународним правом, не прихвате документа која нелегално издаје УНМИК.
- Функционисање правосуђа: Резолуција СБ 1244 предвиђа да правосудни систем на Косову и Метохији функционише у складу са југосле. венским законодавством и у оквиру правосудног система Републике Србије и СР Југославије.
Нелегитимном и нелегалном одлуком Б. Кушнера, у Покрајини су формирани правосудни органи који спроводе кривичне поступке, не "ридржавајући се важећих југословенских закоча и кршећи основне принципе кривичног права, предвиђене међународним конвенцијама.
Посебно је неприхватљива, и за мисију УН крајње непримерена, пракса да се у поступцима користе дупли стандарди, на,штету припадника српске и црногорске националности приликом лишавања слободе, покретања и трајања по-
етрази, одређивања трајања притвора, права на одбрану; коришћења матерњег је. зика и друго.
У затворима се налази 466 пица српске националности, која су ухапшена искључиво на осно ви усмених потказивања појединих Албанаца. најчешће припадника терористичке тзв. ОВК.
2. Изградња страних војних база и страни во» ни маневри (НАТО/КФОР“;: Влада СР Југославије се најенергичније супротстављала изградњи војних база и одржавању војних маневара при. гадника страних армија на делу своје суверене територије, без љене сагласности. Тс представља најгрубље кршење њеног суверенитета и одредби Резолуције СБ 1244, као и важећих закона Републике Србије и ОР Југославије. То је неспојиво и са карактером и духом мировних мисија под окриљем УН и представља опасан преседан, супротан основним принципима и циљевима УН.
3. Посете страних званичника и "представ- |
ништва" појединих земаља, без сагласности надлежних органа СР Југославије:
Представљају најгрубљи облик кршења принципа суверенитета и територијалног интегритета СР Југославије, којим се ДЕ наруша“ вају принципи Повеље УН, одредбе Бечких кон“ венција о дипломатским и конзуларним односима и Конвенције о привилегијама и имунитетима УН, као и важећа међународна пракса.
У складу с тим, апсолутно је неприхватљива илегална пракса коју успоставља УНМИК у погледу издавања "одобрења" за отварање парадипломатских представништава страних држава на Косову м Метохији, као и изградња "културних центара" појединих држава, као на пример Саудијске Арабије, на било ком делу јединствене југословенске територије, без изричите сагласности надлежних органа СР Југославије.
Влада СР Југославије најодлучније осуђује недавну илегалну посету јужној српској Покрајини председника Републике Албаније Мејданија, као и његове сусрете са званичницима УНМИК и КФОР. Ова отворена провокација против ОР Ју-
гославије и акт најгрубљег нарушавања држав- _
ног суверенитета и територијалног интегритета СР Југославије, у функцији је директне подршке албанским сепаратистима и терористима на Косову и Метохији. |
4, Непоштовање државних симбола СР Југославије: Немстицање државних симбола СР Југославије на међудржавним граничним прелг зима према Албанији и Македонији, пре свега, југословенске заставе, као и уклањање граничних обележја, предотавгоа грубо кршење суверенитета и територијалног интегритета СРЈ.
5. Ништавост одлука КФОР и УНМИК: Сва понашања, одлуке КФОР и УНМИК, посебно специјалног представника генсека УН и шефа УНМИК Б. Кушнера, којима се не уважавају или крше принцип суверенитета и територијалног интегритета СР Југославије, као и сзе мере, чињења и нечињења, који су у супротности са Резолуцијом СБ 1244 (1999) или Војно-техничким споразумом, или представљају покушај њихове ревизије, СР Југославија сматра ништавим и неважећим; они не-могу производити правна дејства или на било који начин обавезивати СР Југославију и њене органе.
Влада СР Југославије никада никоме није препустила, нити намерава да препусти, суверенитет над било којим делом своје територије и одлучно одбија тактику обмањивања и скретања пажње са савезништва УНМИК и КФОР са терористичком тзв. ОВК. Посебно одбија све потезе на линији свршених чинова,
6. Несарадња УНМИК и КФОР са надле-
жним органима СР Југославије и Републике.
Србије: Упорним одбијањем сарадње са надлежним органима СР Југославије и Републике Ср бије, КФОР и УНМИК грубо нарушавају обавезу поштовања државног суверенитета и територијалног интегритета СР Југославије и Републике Србије.
Примарну одговорност за овакво понашање КФОР и УНМИК сносе УН, које су одбиле да потпишу свеобухватан споразум с статусу мировне мисије са Владом СР Југославије, хао домаћиком У том контексту, апсолутно је неприхвг тљиво и непримерено мировној мисији под окри: љем УН, да делегација ОБ УН приликом посете СР Југославији избегне контакте са Владом земље на чију територију и по чијем позиву дола-
зи. |! МАСОВНА КРШЕЊА ЉУДСКИХ ПРАВА 1. Одговаоност КФОР и УНМИК: Искључиву »дговорногт за масовно кршење људских права у Покрајини, за безвлашће и хаос и кршење од: редби Резолуције СБ 1244 о очувању мултиет-ичког, мулт"конфесионалног и мултикултугчог «аоактеџа Локрајине, сносе КФОР и УНМИК. кар су постали директан саучесник у етничком чишћењу и геноциду.
2. Терор и насиље (“); Албански терор и насиље, етничко чишћење и геноцид против неалбанског становништва, пре свега Срба и Црногораца, али и Рома, Муслимана. Турака, Горанаца и других. разарање њиуових кућа, узурпација и уништавање приватне и државне имовине, општи криминал и хаос у Покрајини, континуирано се одвијају упркос присуству око 50.000 добро наоружаних припадника КФОР и полицајаца УНМИК. У свакодневним терористичким нападима просечно гине или нестаје 10 грађана Покрајине. Тиме су КФОР и УНМИК постали саучесници у најтежим злочинима против Срба и другог неалбанског становништва и сносе највећу одговорност за непостојање е“ементарне безбедности Срба и неалбанског становништва у Покрајини.
Вербално залагање за мултиетничко, мулти«онфесионално и мултикултурно Косовс и Метохију само су израз хипокризије КФОР-а и УНМИК-а, јер је управо захваљујући њиховом не спровођењу и грубом кршењу резолуције СБ 1244, насилно измењена пређашња демографска структура псхрајине.
- Етничко чишћење: Од распоређивања КФОР-а и УНМИК-а из Покрајине је насилне протерано 320 000 Срба, Црногораца, Рома, Муслимана, Турака, Горанаца и А неалбанског становништва. То представља 2/3 укупног неалбанског становништва Покрајине, Систематско атничко чишћење се, међутим, и даље наставља. а КФОР и УНМИК не чине ништа да би то осујетили. :
ајвећи део Покрајине већ је етнички очишћен од Срба и Цркогораца. Стога су напади албанских терориста, уз "ескривену помоћ и подршку КФОР “ УНМИК, сада усмерени на преостале малобројне солске енклаве, пре свега Косовску Митровицу и поједина села где Срби живе у потпуном албанском окружењу.
Неспре« мост КФОР и УНМИК да то спрече, уз истовремено цинично инсистирање на успостављању по сваку цену мултиетничких заједница и тзв. безбедносних зона, само тамо где су преостали Срби у већој хонцентрацији, потврђује директну спрегу албанских терориста и међународних снага на КиМ у процесу етничког чишћења Покрајине од неалбанског живља, пре свега Срба.
штено, спаљено или озбиљно оштећено 86 цркава и средњевековних манастира.
_ - Дискриминација Срба и културни и ду“ ховни геноцид против Срба: Под капом УН, УНМИК је толерисао и својим актима подстицао дискриминацију Срба, што се посебно испољило на плану образовања (затварање универзитета, школа), културе и медија на српском језику.
Дискриминација на штету Срба и Црногораца нарочито је изражена у области судства, образовања, запошљавања и др. С друге стране, Фа: воризују се Албанци, без обзира на ниво њихове стручности, чиме се на најгрубљи начин крце принципи међунационалне равноправности и мултиетничности.
насилно су албанизовани називи улица, насеља, установа. УНМИК не само да толерише овакву праксу, већ је и сам у томе директно учествовао. :
• Детаљан преглед терористичких активаи албанских терориста дат је у Анексима
и
3. Разоружање терористичке тзв. ОВК: Извештај Одељења за људска грава УНМИК (од 29. фебруара ог.) недвосмислено потврђује аргументоване тврдње Владе СР Југославије да терористи тзв. ОВК нису разопужани нити демигитаризовани, и да је наводна трансформација терористичке тзв. ОВК у тзв. Косовски заштитни корпус, била фарса и манипулација, чиме се избегла обавеза стварне демилитаризације и разоружања те илегалне терористичке организације. КФОР и УНМИК, а посебно специјални представник Б. Кушнер, сносе пуну одговорност што се уз њихов благослов у Покрајини формира илегална албанска оружана формација, састављена углавном од проверених албанских, али и међународних терориста, регрутованих у суседним и другим државама, познатим го подршци међународном те по РИМ, укључујући и исламске екстремисте из Чеченије.
- Криминализација Покрајине: За стање хаоса, безакоња и опште криминализације у ПоЗИМИ искључиву одговорност сносе КФОР и
Дискредитујући подаци за УН сведоче о томе да су Косово и Метохија претворени у упориште организованог међународног криминала, теро-
у
Влада СР Југославије је апсолутно против тога да СБ легализује било који документ о садржају будуће аутономије на Косову и Метохији, који полази од неких других премиса. :
- Политичко решење претпоставља:
а) поштовање суверенитета и целовитости Републике Србије и СР Југославије;
6) целовито извршење мандата УНМИК и КФОР у складу са Резолуцијом СБ 1244 (1999) и Војно-техничким споразумом, а посебно: физич“ ку и имовинску безбедност свих грађана, распуштање и разоружање терористичке тзв. овк, односно њеног сурогата тзв. КЗК, поштовање људских права, слободан и безбедан повратак свих прогнаних и отказивање боравка и одлазак свих страних држављана који илегално бораве на територији Покрајине, успостављање јавног рада к мира, слободу кретања, повсатак југо“ словенских органа на држав-у границу и љену пуну контролу; |
Е) аутономију у оквиру Републике Србије, уз гарантовање равноправности свих грађана и националних заједница;
г) дијалог легитимних представника “ацио“ налних заједчица са представницима државе, уз одговарајуће учешће представника ОБ УН
Влада СР Југославије се најодлучније проти“ ви свим покушајима да се пројектима о будућем статусу аутономије и самоуправе, Покрајинг. :3двоји из досадашњег уставно-правног устројства Републике Србије и СР Југославије, за шта нема упоришта у Резолуцији ОБ 1244, нити в3жећем уставном устројству СР Југославије, које је неприкосновено.
СР Југославија неће прихватити, нити је на било који начин могу обавезивати било какви акти наметања решења за Покрајину споља, без обзира од кога она долазила.
6. Повратак ВЈ и припадника МУП: Упркос јасним одредбама Резолуције и Војно-техничко, споразума (оп. пара 4, тачка 6 и 10 Анекса 2 Резолуције и пара 4 Војно-техничког споразума), КФОР и УНМИК су неоснованс онемстућавали повратак припадника ВЈ и МУП у Покпаји-
ну. : У ОДГОВОРНОСТ САВЕТА БЕЗБЕДНОСТИ УН
Савет безбедности УН, као гарант Резолуције 1244 (1999), сноси пуну одговорност за њено неспровођење и грубо кршење, првенствено у
КФОР и УНМИК изван мандата Резолуције 1244: прошесш сриског становнишшва Косовске Митровице прошив шерора шип-
шарских ексшремисша
С друге стране, нико и не помиње, на пример, Приштину, у којој је пре доласка КФОР и УНМИК живело око 40.000 Срба и Црногораца, док их је сада остало мање од 100. У прилог томе посебно упечатљиво сведочи податак да од ранијих 25.000 српске деце и студената, који су похађали школу у Приштини, сада их има само 35, а и они су принуђени да похађају школу изван Приштине (Лапље село), ·
КФОР и УНМИК не чине ништа да поврате ранији мултиетнички карактер Призрена, Пећи, Ораховца, Ђаковице, Глоговца и многих других косметских градова, места и подручја. Напротив, јавним изјавама да за то нема услова, одговорни функционери УН, КФОР и УНМИК фактички обесхрабрују масовнији- повратак Срба на своја огњишта и директно доприносе учвршћивању једнонационалне структуре Покрајине.
Поред тога, перфидном политиком сталне демонизације Срба, у циљу оправдавања стварних намера албанских сепаратиста и терориста, КФОР и УНМИК настоје да прикрију и сопствено саучествовање у процесу систематског етничког чишћења Покрајине од свега што је неалбанско и посебно српско.
На мети терориста су и Албанци, лојални грађани Републике Србије и СР Југославије, који су одбили да се повинују захтевима албанских терориста и криминалаца.
Током маја албански терористи су извршили више напада на Хрвате у селу Јањево, које је под притиском терориста тзв. ОВК практично етнички очишћено (од 1500 Хрвата који су ту рачије живели, осталј је око 350). ,
- Тероризам: У периоду од 10, јуна 1999, го: дине до 4. јуна 2000. г. извршено је укупно 4878 терористичких напада (4590 на Србе и Црногорце), убијено 1027 лица (902 Срба и Црногораца), рањено 955 (898 Срба и Црногораца) и киднаповано и нестало 945 (869 Срба и Црногораца). Уништено је, спаљено или озбиљно оштећено и преко 50.000 домова, махом Срба, Црногораца и
ома.
- Нови видови етничког чишћења и других тешких злочина против Срба: Наставља се пракса малтретирања Срба од стране припадника КФОР, о чему сведочи и најновији пример када су припадници КФОР Груба насрнули оклопним возилима и псима на Србе у селу Бабин мост, општина Обилић (31. 05), који су се окупили да изразе протест због бруталног убиства Милутина Трајковића.
- “Радни логори" и затвори за Србе: КФОР и УНМИК нису предузели ништа да би ослободили српске цивиле које терористичка тзв. ОВК држи у "радним логорима" на Косову и Метохији под строгом контролом и не дозвољава приступ ни представницима МКЦК. Поред тога, КФОР и УНМИК, као ни друге међународне хуманитарне организације. не чине напоре да би ослободили неколико стотина орба који су заточени у Републици Албанији, а отети су ча Косову и Метохији, .
Иако се ради с виду најнехуманијег кршења људских и индивидуалних слобода и права, о чему с“ подробно обавештени, међународне снаге на Косову и"Метохији настоје да минимизирају проблем лансирањем тврдњи о наводном чедостатку доказа или повлачењем неадекват-е паралеге између отетих Срба и легално осуђених албанских терориста и криминалаца који се налазе на издожавању заслужене казне,
- Уништавање културно историјских споменика: Систематски су уништени српски споменици кугтуре и чајвреднији симболи вишевековних корена српске државности и духовности на просторима Косова и Метохије. Укупно је уни-
изма, наркомафије, илегалне трговине оружем, белим робљем, малолетничког криминала и проституције у централној и западној Европи. То је не само важан извор материјалних средстава за остваривање сепаратистичко-терористичке стратегије албанских екстремиста на Косову и Метохији, већ и важан фактор криминализације и дестабилизације Европе у целини и ометања теку интеграционих процеса. рема информацијама немачке Федералне полиције, албански криминалци и терористи у Покрајини увозе 80 процената "европског" хероина. Годишњи "приход", добијен прањем новца од илегалне трговине дрогом и оружјем, преко мреже од 200 банака и мењачница, износи 1,5 милијарди долара. Више се ни на пристрасном Западу не крије да 30-50 процечата новца који се троши за наоружање терористичке тзв. ОВК потиче од продаје дрога. .
На основу навода комесара полиције за област Приштине Жил Мороа, само у периоду од јануара огг: у Приштини је од невладиних организација украдено 6 милиона ДМ. Симптоматично је, при том, да су велике суме новца опљачкане из једне исламске невладине организације. Упркос стању опште криминализације Покрајине, УНМИК је почео да врши припреме за прихват насилно протераних десетина хиљада ал: банских криминалаца из земаља Западне Евро: пе (Швајцарска, Немачка и др.) чиме је додатно подстакао етничко чишћење Срба, Црногораца, Рома и других неалбанаца из Покрајине,
4. Попис и локални избори нг Косову и Метохији. - Резолуција СБ 1244 не даје овлашћења УЧМИК-у да издаје лична документа грађанима СР Југославије са Косова и Метохије, нити да врши попис и спроводи изборе у Покрајини. То право, у складу са суверенитетом и територијалним интегритетом СР Југославије, имају само надлежни државни органи Републике Србије и СР Југославије, у складу са важећим законима.
Фер и демократске изборе у Покрајини могуће је организовати тек пошто се обезбеде одговарајући услови и утврди структура локалне власти (суштинске аутономије) за коју се избори врше. То треба да буде резултат свеобухватног политичког процеса, у коме ће активно и пуноправно учествовати званични органи и институције Републике Србије и СР Југославије и представници свих националних заједница у Покрајини, уз одговарајуће учешће представника СБУН,
Влада СР Југославије одлучно одбацује сваки покушај заговарања избора у Покрајини док се за то не стекну елементарни услови - чврст мир и стабилност на основу Разолуције СБ 1244.
То, пре свега, подразумева сгободан и безбедан повратак свих протераних Срба и другог неалбанског становништва, протеривање преко 250.000 недржављана СР Југославије, који су илегално ушли у Покрајину од доласка КФОР и УНМИК, и усаглашавање, заједно са Владом Републике Србије и СР Југославије, основних параметара политичког решења за Косово и Метохију, у складу са Резолуцијом ОБ 1244.
5. Политичко решење - императив очувања суверенитета и територијалне целовитости СР Југославије и Републике Србије:
Резолуција ОБ 1244 (1999) и пратећи доку. менти недвосмислено потврђују да су Косово и Метохија неотуђиви део јединствене територије СР Југославије и Републике Србије.
Нелегални су сви покушаји да се параметри "суштинске аутономије" Покрајине утврђују из ван уставно-правних оквира СР Југославије и Републике Србије, а посебно без активног учешћа њихових надлежних органа. У складу с тим,
делу којим се потврђује суверенитет и територијални интегритет СР Југославије на целини њене територије.
Пропуштајући да у току једногодишњег периода од усвајања Резолуције 1244 предузме адекватне мере како би обезбедио њено стриктно спровођење, СБ је потврдио своју неспремност да одговори својим обавезама на основи Повеље УН. Због тога је директно одговоран за дессадашње штетне последице које су таквим његовим постављањем проузроковане.
Полазети од суверених права гарантованих споразумом Черномирдин - Ахтисари, Резолуцијом СБ 1244 (1999) и Војно-техничким споразумом, као и наоборивих чињениџа да КФОР у унМИК, и посебно специјални представник 5. Кушнер, систематски крше, саботирају или нису способни да спроведу Резолуцију СБ 1244, Влада СР Југославије констатује да међународна мисија под окриљем УН на Косову и Метохији представља потпуни фијаско. Искључиву одго: ворност за егзодус, етничко чишћење, геноцид и апартхејд према Србима, Црногорцима, Ромима, Горанцима, Муслиманима, Турцима и другом неалбанском становништву, као и катастрофалчу ситуацију у свим сегментима економско-социјалног живота у Покрајини, сносе КФОР и УНМИК, посебно специјални представник Б. Кушнер
Својим укупним деловањем противно одред. бама, и циљевима Резолуције СБ 1244 (1999) и пратећих докумената, међународно, безбедносно (КФОР) и цивилно (УНМИК) присуство на Косову и Метохији изневерили су поверење које им је указала Влада СР Југославије прихватањем да се на делу њене територије привремено разместе при међународне мисије, под окриљем УН, .
У ЗАХТЕВИ ВЛАДЕ СР ЈУГОСЛАВИЈЕ
Имајући све наведено у виду, Влада СР Југославије захтева да СБ УН:
• поништи све акте и одлуке које је донео шеф УНМИК Бернар Кушнер, противно Резолуцији СБ УН 1244; у «
- најоштбије осуди и оконча деловање шефа УНМИК Бернара Кушнера и повуче са Косова и Метохије снаге КФОР и УНМИК, које су непосредно одгрворне за систематско кршење Резолуције СБ 1244 и за немерљиве жртве, људске патње српског и другог неалбанског становништва и материјалне штете које су албански терористи починили у присуству десетина хиљада припадника КФОР и УНМИК;
- хитно предузме све неопходне мере да осигура пуно и доследно спровођење Резолуције
;
- најоштрије осуди наставак агресије НАТО против СР Југославије кроз одржавање непегалног система санкција и блокада од страке земаља НАТО пакта, сталне покушаје подривања СР Југославије, материјалну, политичку и медијску подршку албанским сепаратистима и терористима на Косову и Метохији, чије је деловање, у спрези са опструкцијом УНМИК-а -и КФОР-а на спровођењу Резолуције 1244, усмерено на дестабилизацију и разбијање територијалног интегритета СР Југославије, прекрајање међународно признатих граница, а тиме и изазивање шире нестабилности и конфликта у региону, са далекосежним негативним последицама по мири безбедност на Балкану;
- предузме све потребне мере да се надокна ди материјална и друга штета која је нанета ста новништву, привреди и културној баштини Косова и Метохије од стране УНМИК л КФОР и тгрористичких и Ку"миналних банди које они подржавају. Бвоград, 7. јуна 2000, године
о о л
· Преглед на Космету
Београд, (Танјуг) - Уз Меморандум Владе СР Југославије о спровођењу Резолуције 1244, који је од јуче у оптицају у Уједињеним нацијама, приложен је преглед терористичких и других злодела почињених од долавка пуроР= и УНМИКА
ПРЕГ. , терористичких и других злодела и по-
единих видова кршења Резолуције СБ 1244 (1999) ј
у покрајини Косово и Метохија од доласка Кфор и УНМИК,
у периоду од 10. јуна 1999. године до 4. јуна 2000. године
1) Број извршених терористичких нага. да: 4878 ; |
4590 на Србе и Црногорце, 110 на Албанце и 178 на припаднике Рома, муслимана, Горанаца, Турака и других националности
2) Број убијених лица: 1027
902 Срба и Црногораца, 76 Албанаца и 49 припадника осталих националности на
ким. 3) Број киднапованих и несталих ли-
: 945 ма 6 Срби и Црногорци, 42 Албанци и 34 припадници осталих националности.
Нзпозната је судбина 782, 102 киднапованих је убијено, 7 лодегло и 48 пуштено на слободу | 4) Број рањених лица: 355 898 Соба и Црногораца, 20 Албанаца и 37 припадника осталих националности 5) Етничко чишћење: : у кампањи етничког чишћења након распоргђивања Кор и УНМИК, са Косова и Метохија !е протерано две трећине неалбанског с73новништва тј. преко 360 000 Срба. Црногораца, Рома, муслимана, Горанаца, Турака и доугог неалбанског становништва, од чега око 280 200 Срба.
Етнички су готово потпуно очишћени од Срба, Рома, муслимана, Горанаца и Турака и другог не-албанског становништва градови и насеља: - Приштина - из највећих насеља: Улпијана, Сунчани брег, Сарданија, Универзитетско насеље, протерано је сво српско становништво. Од преко 40 000 Срба колико их је живело у Приштини пре доласка Кфор и УНМИК, 25 000 су били Ђаци и студенти, Данас у Приштини живи 35 ђака Срба који похађају школу у Лапљем селу; - Призрен (остало свега 100 српских породица) - Гњилане где је ситуација током марта, априла и маја алармантна (само у овом пеиоду је продато преко 350 кућа Срба). рој преосталих Срба је преполовљен и сада их је око 1500. Кфор и УНМИК им саветују да не излазе из кућа. . - Ђаковица, Пећ, Подујево, Глоговац, шире подручје Косовске Митровице (Вучитрн, Србица). Липљан (у селу Словиње, у овој општини, терористи "ОВК" су запалили 73 од укупно 75 српских «ућа), Ко. сово Поље, где је протерано 80 одсто српГеког становништва тј. 7000 Срба и 4000 др. неалбанаца: (пале се куће, врше пљачке, одузима имовина власницима локала и радњи“ 2 албански терористи уз присуство припадника Кфер малтретирају и физички злостављају Србе који су одбили да прода ју своје куће и иселе се са КИМ); - цело подручје општина Исток и Клина са селима: Џаково, Осојане, Тучепом, Кош, Жач, Белица, Крњине, Матичане, Качаник, Штимље, Кметовачка врбица и др, у којима је до темеља спаљено 3442 српских кућа; - подручје Урошевца, Сливово, Неда ковац, Невољане, Врпица, Љештар, Жегра (општина Гњилане), Житње, Пожарање, Грмово, Дробеш, у селу Талиновац су почетком априла запаљене последње две исељене српске куће; - подручје Витине где је од Срба етники очишћено 18 српских села (Кабаш, Бинач и др), Косовске Каменице (Братиловце, Фирићеја и др) и Косовског Поморавља, као и села Топличане, Рујице, Ма гура, Словињ, Старо Грацко, Клобукар · општина Ново Брдо (запаљене су све српске куће и протерано све српско становништво). ' Током маја месеца о.г. нарочито је интензивирано гранатирање, паљење и под метање експлозива у српске куће у општини Витина, посебно у селима Врбовац, Грнчар; Бинач и Клокот, које је једно од кључних средина у интеграцији српских ентитета у Косовском Поморављу. Припадници терористичке "ОВК" врше посебно снажан притисак на подручје Го“ ре, у коме живе аутохтона етничка група оранци, којима се у школама и свакоднее ном животу забрањује употреба матерњег српског језика, са циљем да се ова етника група лажно представи као да су при“ падници албанске националности. На подручју општине Исток, нарочито је интензивиран прогон припадника муслиманске етничке заједнице који су лојални грађани СРЈ. На подручју Призрена и Ђаковице око 65.000 косовских Албанаца-католика, живи у тешкикм условима и под великим притиском албанских терориста који их опту. жују за "саучесништво са Србима". . У току маја месеца о. г. терористи "ОВК" су извршили више напада на Хрвате у селу Јањево. Под великим притиском терориста "ОВК' у Јањеву је од 1500, остало свега 350 Хрвата. " 6) спречавање повратка Срба: Албански сепаратисти настављају се смишљеном акцијом против повратка Срба на КИМ. Синхронизовано руше до темеља српске куће, посебно на подручју Пећи, Истока и Клине. Драстичан пример десио се 15. априла када су булдожерима и багерима сравнили преко 250 српских кућа у селу Бело Поље, које су претходно опљачкали. Простор овог села су претворили у депонију смећа. Булдожерима су сравњене и српске куће у селу Брежаник и селу Осојане. У општини Витина, 14 српских села више не постоји јер су све куће сравњене. Албански терористи су крајем априла, најавили да ће спровести сличне организоване акције паљења и уништавања српских кућа, А ан у селима код Истока и Новог Терористи "ОВК" су у селу Сига - општи“ на Пећ (24. 04.; запалили основну школу која је једини неоштећени објекат у селу. планиран да буде привремени смештај за расељена лица. Терористи "ОВК" су интензивирали минобацачке и друге оружане нападе на селс Гораждевац, да би опрачили да оно постане центар окупљања Срба за повратак на подручје Метохије.
Представници УНХЦР обесхрабрују 19" вратак Срба у Ораховац, лод изговором 4: за то још није повољна ситуација. Међутим. Срби су уверени да за повратак постоје ми“ нимални услови
7) најновији тешки злочини:
- вандалско скрнављење православног гробља у Прешеву, када је оштећено 35 гробова «7. 05.), и у селу Бањска ~ Општи“