Branič

БРОЈ 3 и 4

Б Р А Н 11 Ч

85

судове праву способност, и да неби правио еметље ни чему другом. до изборима диктираним ио наклоностн. И тада неби имало места бојазнп. да се не ра!>а н не развпја нартијашки дух у судовима. где му пикако места не може нматн. (Наетавиће ее)

Б1ШТИ Н Д, И СБ0ЈИН1 или КОЛ ЕКТИВИЗАМ И ИНДИВИДУАЛИЗАМ КОД СРБА НАПИСАО АТ А ^АДОСАВЉЕВИЂ (Наетавак) 4) Интегритет и деоба. Власт пмовинска потиче од Фактора, а односи се на извесне нредмете, који стоје у власти Факторовој. Фактор је у сваком случају друштвена јединица !) с тога нам се и имовнна увек као надорганска целина појав.Бује, што се зове имовинс-ки интегрнтет. Прпрода интегритета може разна да буде, што долази од разне ирнроде имовине и имовинске системе. Односн су овде најкомнликовапнји, јер се нретпоставља да су нам сва претходна својства и односи позиати, па смо ради даље још да испитамо природу имовине као целлте (пнтегритет); да дознамо да ли је нека имовина дељива или не, као н разне системе економне деобе. Тешкоћа испитивања тпм је већа, што се нарочито код овога евојства Физика и економнја врло лако бркају 2 ) а тешко је такође знати шта је то ириродни а шта формални економнн закон и истина. Па како је ово последње особено својство, |то ћемо овде да ') Код Срба је друштвена .јединида збирна (задруга) и .ти јединична (инокосна) породица. — Код западних народа друштвена је јединида личност, највише ипр индивидуа еа евојом недораслом децом. 2 ) Тешко је разликовати деобу у физичком од деобе у економном смисЈу.