Branič

508

предузела је против Персе истрагу. Још на првом саслушању Перса призна. иследнику све шта је било. Г. кандидат, у положају судије, има с обзиром на законске прописе да одговори : Каква су и која кажњива дела овде учињена '? Како ће се Перса казиити, а како Јанош. који је такође ухваћен, али своју кривицу не признаје'? Како ће пресуда гласити односно Милана, који је умр'о? Осим тога: Нека г. кандидат да свој суд о томе, како ће се сматрати брак, закључен између Персе и Милана'? И напослетку, да ли ће њиховом сину Стојану што сметати ове њихове кривице у иогледу права како према заоставштини пок. Јована и Милана, тако и према појављеној наследници Стани. Јован Д. СтеФановић еудија Касационог суда 0 Д Г 0 В 0 р : У даном нримеру постоје три казнима дела, и то : а) прављење лажне исправе, које је нрсдвиђеио и казнимо у тачци 2 148 крив. зак, ; б) браколомство које је казнимо по § 203 крив. зак. : в) родооскврњењс, које је предвиђепо и казнимо у тачци 4 § 204 крив. зак. И како Перса све ове кривице признаје, § 225 крив. поет,, то јој се за исте кривпце има и казна по помепутим прописима крив. зак. одредити ; с обзиромјош и на § 69 крив. зак. јер је она — Перса — у материјалном стицају; каб и с обзиром на та тачку 7 § 59 крив. зак. што своју кривицу нризнаје и што јој служи за олакшавајућу околност. Јанош пак, кога Перса као еаучесника лажие иснраве означује, пошто кривицу своју не нризнаје и пошто против њега стоји само казивање Персино и ништа више — дакле, само један основ подозрења из тачке, — 4 § 123 крив. пост., има се од казне ослободити из недостатка довољних доказа (§ 242 крив, пост.) За кривицу, што је Перса смишљала да иреваром дође њен син Стојан за наследника имања првог јој мужа, Перса се не може казнити, јср је то било само спрема, коју закон не казни (§ 43 крив. зак.). Она ће се, дакле, за то дело по § 250 крив. пост. отнустити испод суђења, као што се по § 17 крив. пост. ни умрлом Милану неће судити за кривице, које је у друштву са Персом и Јаношом учинио. Што се пак тичс брака, зак.љученога између Персе и Милана, исти се има уништити прссудом духовног суда (§ 13 крив.