Branič
стр. 836.
БРАНИЧ
БРОЈ 23.
дотребну правну наставу. Прн томе је од нарочитог значаја питање о методу. Осим тога предавања треба увек да су усмена, да се држе полако, како би сдуша.гац имао времена мислити. У практичним предавањима, ради вежбања, увек је корисније узимати за примере истините случајеве, а не замишљене. Испити треба да буду усмени и писмени, ит.д. ит.д. И остали су говорници такође говорили о методу и програму предавања и испита, са очевидном једногласношћу у томе: да се питање о методу у настави не може решити подједнако за све земље; да је за адвокатски позив нужна на првоме месту теоријска спрема, коју треба организовати тако да се у кандидату развије мок схватања и разумевања, и да се учврсти онај карактер без кога се адвокатски позив не може вршити. И извештај о четвртом питању — стажу — био јв предмет нарочите дебате. У тој дебати учествовали су изасланици: руски (ЛУшауег*, Рег^ашаа^е, и Вразошсг), белгијски (Ггапск, Еагк1пеп, Нушапк, 1)е 11о, Јие Јеипе), немачки (1Је88е), француски (СЈине!, СгиШоиагЛ) и шпански (Соћпепагеа). Сваки је говорник полазио са гледишта: да университетска настава, и ако је неопходно нужна, није и довољна да спреми адвоката за вршење тешкога му позива. За то је нужно поред теоријске спреме, коју она даје, дати адвокатском кандидату и спрему практичну, професноналну. Та се спрема добива нрактичним радом. било код адвоката у суду, било у нарочитим конференцијама, које организује и над којима води надзор сам адвокатски ред. Већина говорника одаваше признање организацији стажа у Белгији, који је у толикој мери допринео одличној спреми белгијских адвоката, да се може препоручити као модед. С овим је завршен дневни ред трећега дана. •к * * Четвртог дана претресана су остала четири питања општега дневног реда. Та питања гласе: ПЕТО ПИТАБЕ Остварење једне сталне, међународне, адвокатске организиције.