Branič

отр . 14.

б р а ii ii ч

број i.

иримедбе саслушати, о њима расудитн и но нахођењу их оценнти.« По нашем мишљењу овај се члан односи на оне одборе, који испитују владине илн посланичкеиредлоге, и на одбор којн нспитује молбе или жалбе, али он се никако не односи на пријавни одбор, којп испитује посланичка пуномоћија. Кад се, пак, члан 87 остави на страну, онда нестаје основе за тврдњу, да је пријавни одбор дужан својом иницијативом тражити мишљење министра унутрашњнх Дела или владиног повереника у оним случајима, кад онп не би изјавили сами жељу да их тај одбор саслуша. Напротив, с једног начелног гледишта, пријавнн би одбор требало таке једне дужности ослободити, ио што се он, испитујући иосланпчка пуномоћија, бави једиим иитањем, у коме Влада — претпоставља се — није непосредно заинтересована: По правилу, пријавни одбор не решава ништа сам. Он само спрема извештај на основу кога ће Скупштина решавати. Од тог правила постоји један изузетак. По члану 7 скунштинског пословннка: »Ако би одбор при прегледу пуномоћија наишао на какве неуредности, или би сазнао да којп посланик нема законих својстава за иосланика, он може наредити да дотични посланик не долази у Скупштину као посланик дотле, докле Скупштина о томе своје решење не изрече", т. ј. не изрече решење о томе да ли он може битп примљен за посланика. У овом случају, одбор се не ограничава на то да Скупштини поднесе извештај да би извесног посланика требало искључити. Он га сам искључује, бар привремено. Члан 7 каже, да одбор може нскључнти посланика, што значи да не мора, и на пр. он је, 20 јануара 1875, нашао да о избору једног посланика ваља наредити извиђај, на опет за то није тог посланика био искључио. Члан 7 каже да одбор може искључити посланика, због неуредности његовог пуномоћија, или због тога што би му недостајала законска својетва. Ми држимо да су овде обухваћене све неправилности, које дају повода за уништење једног избора. Оне су двојаке, субјективне, или објективне. Субјективне постоје онда, кад је изабран за посланика неко ко по закону не може бити посланик, на пр. стран држављанин, лице испод 30 година итд. Објективне неправилности постоје онда, кад је изабран неко ко по закону може бити посланик, али је његов избор извршен незаконитим начином, на пр.