Branič

ВРОЈ 3 и 4.

БЕЛО РОБЉЕ

отр. 225.

ница нећемо се упуштати, јер то прелази делокруг ове теме. Као други услов за сузбијање ових заразних болести био би обавезан иреглед лекарски свих кандидата. за, женидбу и удадбу. Када би се могао тачно прикупити број оних жена, које су првога вечера заражене од својих мужева, а исто тако и број сиФилиса, који је наслеђем на децу иренесен, онда би добили једну страшну слику, али би за цело одмах и одобрили ову ригорозну меру. -Ми смо се за часак удалили од своје теме, али је ово било потребно тога ради, да се не би мислило, да би укидањем проституције, или њеним бољим уређењем, нестало сиФилиса и венерије. Томе се може стати на пут само тако, ако се на првом месту сви болесни подвргну радикалном лечењу, а за тим ако се енергично стане на пут проституцији. Држимо, да смо досадањим својим излагањем несумњиво доказали: 1) да је проституција главни узрок сиФилису и венерији и њиховом ширењу; 2) да јавна проституција и њено уређење нису у стању да сузбију ширење ових зараза; и 3) да поред јавне проституције свуда постоји и тајиа проституција. Из свега нашега излагања јасно излази: да јавна проституција нема никаква преимућства над тајном, но да само проституцију умножава и санкционише, а тиме подрива сасвим морални темељ друштву. Овим смо уједно дали и одговор: који је вид проституције бољи. Но, да се не би држало, да и ми спадамо у оне, који одобравају проституцију и који држе да је она потребно друштвено зло, ми ћемо при крају ове расправе проговорити још коју реч о њој и изложити , на који би начин другптво могло да се бори противу овога зла.

(ОВРШИИЕ СЕ)