Branič

СТР. "242. Б Р А Н II Ч БРОЈ 3 И 4.

врсту прихода ваља порезом оптеретити, али се то јасно види из текста у коме се набраја све оно штотребаодбити од бруто прихода па да се добије приход као иорески објекат. Тиме су отклоњене многе тешкоће и несугласности које би без сумње настале у и-римени закона. Ни у каршој деФиницији не би се могли обухватити сви потребни случајеви, те би администрацији пало у дужност да је објасни и дотера. А у пореским питањима треба да су дужности и ПЈзава администрације врло тачно одређени. Пореска је власт заинтересована да наплати што већу суму пореза, па се може десити да у својој ревности претера и објасни законску непотпуност на штету пнтереса иореских обвезника. По одредбама закона од 1891 год. чист се приход добија, кад се од целокупног бруто прихода одбију 9.!: 1. Трошкови за стварање, осигурање и одржање прихода 1 ). 2. Интереси дугова и рента које нлаћа порески обвезник, ако се не односе на оне изворе прихода који су пореза ослобођени. Не прави се разлика између хипотекарних и обичних дугова. 3. Стални терети осиоваии на специјалним законим исправама (као што су: уговор. тестаменти, расп. минис. чл. 4.) 4. Непосредни норези које наилаћује држава на земљишта, зграде и индустријска предузећа, а тако и посредне таксе које улазе у трошкове за нроизводњу. 5. Редовне годишње амортизације због кварења зграде, машина, материјала за експлоатацију, итд. ако нису убројани међу трошкове за експлоатацију. 6. Суме које порески обвезник плаћа на основу закона или уговора за обезбеђење у случају болести, несреће, старости и неспособности за-рад; даље суме које се улажу за удовички фонд , пензију, итд. 7. Премије које се плаћају за обезбеђење у случају смрти, ако не прелазе 600 мар. годишње. Да би се још тачније одредилр шта се разуме под чистим приходом као пореским објектом, у закону се

') Ове трошкове треба у иријавама означити крај еваке врсте прихода Аи81и}1пт§-8 Ап^гехвип^, (Аг1;. 4).