Branič

МЕЂУНАРОДНА ГРАЂАНСКА ОДГОВОРНОСТ итд.

331

VI. Г1о питању међународно-правне грађанске одговорности аутомобилиста за штете нанете аутомобилима у међународном саобраћају и обавезном осигурању ове одговорности, Римски институт одржао је до сада три заседања — сесије: у Риму јуна 1935., у Милану 27. до 31. марта 1936. и најзад у Риму 23. до 26. новембра 1936. год. Том приликом је, у форуму састављеном од највећих међународних стручњака из ове области права, претресано горе постављено питање у свима његовим манифестацијама а на основу извештаја, предпредлога и предлога, састављених од стране стручњака из Римског института. 6 ) Прво заседање у Риму јуна 1935. год, било је у неку руку уводно и имало за циљ да се упозна материја која се жели да изједначи, да се донекле изједначе гледишта између учесника, потраже практична решења и припреме радови за даља заседања. За друго заседање у Милану од 27. до 31. марта 1936. год. спремљен је од стручњака Римског института један предпредлог — први основи за предлог изједначеног закона о грађанској одговорности аутомобилиста и обавезном осигурању ове одговорности, који је детаљно проучен у свима одредбама уз многа питања од општег значаја по грађанску одговорност схваћену у најширем смислу, Дискусија је била веома жива и аргументи стручни и убедљиви и то по сваком предложеном законском тексту. Провејавала је жеља да се посао што пре и што боље заврши, па многи еминентни правници, учесници на овом заседању, нису с тога правили питања од својих правних поставки и убеђења. 7 ) 8 ) в ) Комитет правника за студије грађанске одговорности аутомобилиста и обавезног осигурања ове одговорности, био је састављен на следећи начин: Претседник г. Марио Д'Амелио (Мапо 6,'АтеИо) претседник Римског института, први претседник Касационог суда Краљевине Италије и сенатор. Чланови: г.г. Алфредо Асколи {А1ЈгеЛо АзсоИ) бивши доајен правног факултета у Риму, Ернест Делаки (Егпез1 Г)е1адш$) професор кривичног права на Женевском универзитету, директор Швајцарског Туринг клуба, преставник Међународног савеза за туризам, АндреДевер Жиб (Апб.ге^-Ое^аг ОШд) професор на Универзитету у Глазгову, Ги Ф. Џонсон ( Оиу Р. Јоћпзоп) претседник Удружења за акциденте из Лондона, Луј Жосран ([.ошз Јозвегапсђ касациони судија, бивши доајен Правног факултета у Лиону, Иноћенцо Пини ( 1ппосеп2о РШ) адвокат, делегат Краљевског Аутомобилског клуба из Италије, преставник Међународног удружења признатих аутомобилских клубова, Едгар Примо (ЕЛ^аг РптаиИ) пуковник, генерални директор Швајцарског Аутомобил-клуба, преставник Међународног удружења признатих аутомобилских клубова, Филип Саншез Роман И Галифа (РШре 8апсћег Ротап V Оа1Ија) професор Правног факултета у Мадриду, Хајнрих Ротмунд (Нетпсћ РоттипсГ) шеф отсека Министарства правде и полиције из Берна, члан Сталног одбора за путнички промет код Лиге народа, преставник Организације саобраћајних веза и транзита код Лиге народа, Иван Суботић (1^ап боићдоШсћ) стални делегат Краљевине Југославије код Лиге народа, преставник Организације саобраћајних веза и транспорта код Лиге народа, Ђузепе Ригети (Сшзерре Ш§ћеШ) генерални секретар Римског института, касациони судија Краљевине Италије, Марио Матеучи ( Мапо МаИеиссГ) адвокат, секретар Комитета за изучавање питања грађанске одговорности и обавезног осигурања код Римског института, Сеферино Черули-Ирели (5 е/егто СегиШ-1геШ) адвокат, члан Отсека за студије Рииског института, Клаудио Балдони ( С1аиИо ВаШот) члан Отсека за студије Римског института, професор на Универзитету у Падови, адвокат. 7 ) 5осЈе<6 с!е8 НаНопз. 1пзШи1 1п<егпа1Јопа! (Је Коте роиг ГОпШсаНоп <1и ОгоИ рпуе. — СотИе сГЕШе роиг 1а РезропзадИИе сМ1е аез аи1ртођШз1ез.