Brastvo

35

беђује. Не дају да је Марко бољи од Мусе. — Кажу да има још неких песама о Краљевићу Марку.

— Сви досељеници у овом крају знају арна"утеки говорити, јер живљаху у Старој Србији, или заједно ес њима, илп близу њих. — Замолио сам попа Марка да ми каже један стих које арнаутске песме, која се уз гусле пева, и он ми каза те забележих :

Призрен јон миледон Тештат краља пореинтељин

Приметио сам одмах, да ови стихови не могу да се певају као стихови натлих народних песама, "јер није исти број слогова. Сви ми потврдише да _није ни онако згодно, ни онако лепо певати сваку арнаутеку песму уз гусле, као нашу, а веле да неке песме другојаче и свирају и певају. Има песама које се певају исто онако као и наше, само није баш онако лепо. Можда Србима нису арнаутске песме лепе као српске и за то, што су арнаутске !

Многи Арнаути знају да нису старином соја, арнаутскога, али им није у вољи, кад им се то каже. -Поарнаућавање Срба бива још и данас.

Отац Марко ми казиваше да у селу Бућану _ у Старој Србији, на граници између пећског и ђаковачког округа, које је (село) насељено Араутима, има арнаутска Фамилија Стојковићи. Попу Марку је кавивао Јанићије ЖКабељац, да је у кући Отојковића, кад бејаше хришћанска, био једном на конаку владика Хаџи Затарија,“) кад је путовао, и

1) По казивању пола Марка Поповића, овај Хаџи Захарија је умро 1818. г. — Ну у „Подацима за историју сриске цркве“ од Ив. С. Јастребова, читамо да је одмах после Јоаникија „постао митрополит призренски, дечански архимандрит Хаџе Зажарије.

Као што се види из његова печата на синђелији, коју је дао дечанском манастиру, Хаџи Захарије био је родом из седа Винце-