Brastvo

Око цркве има и гробова са камењем, које је полупано и без знакова.

Г. Креста Поповић евештеник у Куршумлији, који је старином из пећске нахије, био је тако добар, те ми је уступио на употребу синђелију свога, деда Пере Поповића, који је био свештеник у селу Кошу у нахији пећској. — Синђелија је писана 8. јула 1832. године у Пећи, на обичној половини табака. Она је интересантна и с тога, што се у њој помињу нека села, која се помињу и у Светостеванској хрисовуљи. Ја сам ову синђелију послао на, штампање Српској Краљевској Академији Наука.

Обичај је био, да кандидат, пре ступања у свештенички чин, буде исповедан од духовника, који му даје исправу да је достојан ступити у чин. Г. Креста Поповић дао ми је једну такву исправу од 1857. г. — Једну овакву исправу имам и из пиротеског округа од 1829. г.

По казивању г. Крсте, свештеници су се спремали за свој позив у Дечану, или у којој другој цркви, или у каквог спремног попа.

Куршумлија — Блажево 23. јуна.

Ваљало ми је сад уз Топлицу ићи 83—9 сахата, да прегледам једину сеоску школу у срезу косаничком у Блажеву. Ну нисам смео проћи овим путем само са пандуром, јер ми је казивано, да тим путем, нарочито до Мерћеза, често испадају Арнаути, не да дочекају путнике, већ да краду стоку из села, поред Топлице, где за време Турака беше њихово становиште. Ако би их ко у вођењу украдене стоке срео, радије би га убили, но што би га оставили. — Граница је од пута којим имамо проћи близо; негде сахал, негде више, а негде и мање, како где.