Bratstvo

2 — 20 —

18. Св. владика Максим. Био је старији син св. Стефана Слепог, деспота српског, и св. мајке Анђелине. После матере дође он на деспотско достојанство, али га се набрзо од-_ рече и преда млађем брату Јовану, а он прими монашки чин н своје крштено име Ђорђе промени у калуђерско Максим. На нозив влашкога војводе Радула оде у Трговиште, у Влашку, и остане митрополитом. После Радулове смрти оде око 1509. У Срем, измоли од својих пријатеља Марка и Стефана Јак"шића место Крушедол па у њему сагради манастир. Умро је 18. јануара 1516. године.

30. Света три Јерарха. (Кал. „Мат. Српске“ 1902. о њима ће „братство“ донети посебан чланак у следећим бројевима.) 55)

Два примера пожртвовања, ·

У прошлим ратовима небројени оу примери самопожртвовања. Сећамо се надчовечанског прегоревања за ближње, када «су ради спасавања својих другова дозвољавали јунаци да их секу. Сећамо се примера, који су доцније задивили све народе Европе и који су прославили српски народ у целоме свету. Величину славе нашега народа нису могле да умање оне жалосне појаве послератне, ради којих и данас болујемо. Те ружне појаве, ма да и данас трују душу нашег народа, нису у стању да угасе У њој, вером и народном песмом, одњеговану чежњу према свему лепом и племенитом. И ако на једној страни наилазимо на најстрашније слике грамзивости, ипак на другој видимо најлепше примере пожртвовања и љубави према ближњем. Хришћанство је однеговало и очеличило данашње живе наше јунаке, чије пожртвовање не сме и не може остати незапажено. Патриотски лист »Наша Крила«, орган адеро-клуба (ваздухопловаца) у броју 6. донео је запису Књигу пожртвовања и херојства авијатичара« лепа два примера пожртвовања за ближње. Артилеријски потпоручник ђак-извиђач [. ваздухопловне команде г. Стеван Иванић, летео је на једном аероплану. Овим апаратом је пилотирао пилот потпоручник Алојз Колудер. Због дефекта мотора, пилот је наједаред био – принуђен да се брзо спусти на који било терен ван аеродрома новосадског. Пред очима ту је била једна њива кукуруза и нагиб терена је био сасвим у жутом класју, те се није могао приметити, али је зато, при наглом спуштању, апарат ударио у коси терен, претурио се и запалио. Извиђач је био избачен из апарарата, а пилот је остао висећи на апарату, из кога је ашикљао пламен и дрво почело да букти. | У томе часу, кадје сваког минута уништаван живот пилота, повратила се присебност потпо-