Bratstvo

___ 204

| И ти си такав грешниче! У грудима носиш грех и он ти гризе и чупа твоје срце. Какав је то грех зна Бог, знадеш и ти. Не можеш га и чувати и спречити да те не раскопава, да те не глође. Зашто га чуваш» О, завапи Богу гласно и громко: Боже, спаси ме од мога греха! Приведи ме, Боже, приведи ме подножју крста, опрости ми и разапни мој грех, јер јасно ми је да мора бити или грех уништен или ћу · ја пропасти.

Ч. Спурџон.

66529)

Лудост грешника.

Не будите као онај луди пијаница, који посрташе једно вече кући и кад опази светиљку, упаљену да му расветли пут, рече: „ле, две светиљке, јер како беше пијан видео је све у двоје, — „једну ћу да угасим“. А кад дуну нађе се исти мах у густом мраку. Многи тако у пијанству свог греха види у двоје, — и мисли: Имам један живот и тај нека се испраска. Остаје ми на крају још 1едан комад живота и вратићу се Богу. Он, као онај глупак, угаси једно светло које има и мораће онда вечно лежати у тами. |

(Превео Ш). Ч. Спурџон.

Искре у тражењу Истине,

пролог.

Ток васионског људског живота није никако једнолик. Он се облачи у нове форме, а старе одбацује, задржавајући суштину за више циљеве. Живот је вечност. Само научно искуство сведочи да ниједан »материјални« атом не пропада, већ да под дејством извесних сила, као што је радијум, губи се у бесконачности. Јер прошлост кује будућност, а будућност је еманципација од времена. За васионски ток ми значимо један_ атом, који се може попети до вечности — до богова бесмртних — или снизити и утонути у ништавило. Но треба имати на

уму да и ништавило је нешто, пошто га именујемо. Само не-_.