Bratstvo

22 _____

_ "Св, Григорије Богослев, васељенски учитељ и свети _ тељ, родио св у маденом селанцету Назијанзу, од благочестиве матере Ноне и богатога оца, Григорија, који је био епископ у Назијанзу. Родио се ивмеђу 312. и 318. године. Добивши основино образовање од своје матере Ноне, исто је наставио у Ћесарији Кападокијској, потом у Кесарији Палестинској, а довршио у Атини, где се је упознао са св. Василијем Великим. 362. год. отац св. Григорија готово на силу довео га. је из пустиње и рукоположи за свештеника ; а св. Василије у половини 372. год. посветио га је за епископа града Сасима. Доцније на молбу православних хришћана дошао је у Цариград, који је био поцепан на много јеретичких учења, и ту је својим беседама у цркви и на сабору, који је држан 381. год. у Цариграду, сузбио учење јеретика и са језгровитости беседа његових, назват је »Богослов«. Мржња непријатеља његових, као и раздор који се је појавио у цариградској цркви, којој је био управник, нагнали су га, те је напустио престо цариградске цркве и заузео епископску катедру свога пок. оца, После гонења, које је трпео ради Христа и одбране св. православља, умро је у тамници у Аријанзару. Умро је око 390. год. Године 950. пренесене су његове св. мошти из Назвијанвана у Цариград, и свечано сахрањене поред св. моштију св. Јована длатоустог. Суркзвед Хроника.

"Совјетска Русија. — Комунистичка »Шравда« од 25. децембра доноси следеће податке: У 0.060. 0. Р. репистровано је 40.000- православних тафрохија 1 500.000 служитеља равних релитиозних култова. На 2.025.000 становншка Москве 7.600 чланова су друштва »Безвбожник«. Од 700.000 мојековаких траденика «и намештеника (само их је 9000 уписано у друштво »Бевбожник«. Око 100 московеких завода немају ћелије безбожника. Даље лист пише о релипиозном покрету, који у Москки све више напредује.

»На вратима мопковеких пркава шавешене су објаве: »Шевање хоратно заједничко са учествовањем шевача, умепника«, »Беседе о (релипиозно-моранитм "темама,.«, »Реферати за дискустјом..«, Свештеници су се ужурбаши... Ботићиа, 'олужба ши атразнтиши морају дали обилну жетву. Религтиозна птрошатанда (води се без прекида у шрквама, у породицама, У зајелтичким тртезартјалга ит ша, ушишци. Оптатка се апитација са штаном, шод · нечијим вештим (ж органивованим руководством. Бачене су лозинке:

_ тврдо чување својих убеђења, осуђивање безбожника до критике шојединих ексцеса безботника, 'објашњавање потребе поправка и чување лепоте храмова. 5 . – -

По вестима » Ком, Шравде« тршловтиа аденика (направљени су храмови уз фабрике '»Комоушивршичка авантајрда« (владипијраке губерније), »рвени октобар« (пене. губернија), »Јаршвеска. машифаклура« (смоленска, тубертија, »Црвенш октобатк (саграт. губершија), Дулевска. фабрика. (купе. губејртија) и т. д. Јист јавља да овај «списак није поттун, али да нема истриних вести о новим црквама, | У самој Москви (у Черкизову) срећно се довршава црква.

о

У Орјехову—Зујеву таденици (су сабдрали 2000 рубаља за пошраљвалк

цркве.