Bratstvo

ције за успјешан рад у народу. За тим је енергички наставио организацију цркве, давши јој чисто национални, чак борбено

_ национални карактер.

То се врло јасно види, кад погледамо, гдје су, на којим мјестима и са каквим задаћама постављена сједишта неких новооснованих епархија. Према Босни, у Старој Рашкој, ње-

това је епархија потпуно на граници, у Дабру на Лиму, и

имала је задаћу, да оперише против босанских Богумила. У Хуму, према католичким приморским елементима, он оснива. епархију у Отону, скоро на, периферији, са одлуком вјерске акције у томе крају а не сама за дефензиву. Та. је намјера, још очевиднија према мјесту зетске епархије. Најјужнија, она, је дошла укоро у Приморје, у Боку, гдје је имала да паралише рад которскога бискупа и дубровачке архиепископије, Такав рад Савин на организацији цркве имао је за пошљедицу идентификовање цркве и државе у српском народу. Преко свештеничког елемента, на који је сам непосредно утицао, учвршћавао је Сава, православље у народу и подивао општи културни ниво цијелога народа, настојећи на сваки начин, да у њему развије љуцке врлине и смисао за грађанске дужности. о

Др. Јевто Прњатовић.

599

| Пут по води)

Бескрајна и страшна река! Као војска Господња ! У вртловзима њеним потонуће сви који хуле на Бога. За њих нема прелаза. | | Рбихови лешеви постаће плен матице РБихови лешеви, без душа.

Јер матица реке брза је, бржа од муње. Али људи, ношени вером, ступају сигурно,

Не плаше се воде. Стаза им је осигурана, не дрхте.

Господ је направио прелаз. И праведници ступају поуздано, са именом Господа.

“) Господ Исус Христос прешао је | по једној старој

2

· хришћ. легенди, преко неке реке и на површини воде оста-

ле су утиснуте његове стопе. Оне се могу увек видеги и показују пут праведницима који иду за Христом по реци живота. — - | |