Bratstvo

== ЈЕ ==

као нешто што је у супротности са потребама и духом времена. Неки су јавно исказивали своје неверовање и називали себе и своје једномитнљенике „неверпима'. Није се превало ни од вицева и доскочица. Неки су говорили оралорски и натетичним тоном, да им „страда савест' од присуства, веронауке у школа. Највише се укавивало на опречност религије с науком и често се понављала. фраза: „Мојсије и Дарвин немогу стајати заједно са катедром у истој школи". Исто се тако: често: понављало мишљење, да веронаука штетно утиче на јелнстве

Икона пресв Богородице зв. „Богородица донска“ (Москва ХУЛ век. Нонрка С Рјабушинског).,

БЕЕ] та РА 1)

наставе и да је ва то треба. одвојити и ставити ван школе. Ванимљиво је да поред свега шума који су противници религије у школској настави подигли преко јавности и на конгресу, они нису претходно написали о томе ни један чланак или расправу, ни преко „Професорског гласника", ни преко других педагошких или књижевних часописа. Само су бацили у штампу, преко дневних листова неке написе са садржином лако написаних редова, не обазирући се ни на школску младеж ни на ђачке родитеље, односно њихова, религиозна. уверења. Заборавља се међутим да је религија важан васпитни фактор и једна од најмоћнијих компонената у психичком жи-