Dabro-bosanski Istočnik

Бр. 6.

Д.-Б. ИСТОЧНИК

Стр. 89.

бивала, само да имаде вјерна чувара Својега дјевовања. Ето браћо! Кога је Господ Бог наш изабрао за матер да роди сина Божијег; ето кога је за названог старатеља намјенио ГГречистој Дјеви; ево од које је дјевојке благоизволио Господ Исус Христос да узме тијело и да постане човјеком. Да, тако је браћо моја! Звање, богатство, бљесак и раскош није вазда пријатно код Бога, нити привлачи ЈБегово благоволење. Простота, кротост и смиреност срца и благочестиви живот, то нас чини при]атним и л>убезним код Бога и Спаситеља нашег. Господ наш Исус Христос родио се је у вертепу — у пећинп, гдје се налазила бесловесна животиња; по рођењу постављен је био у јасле, из којијех је јела животиња. А ево како се то догодило и како то причају божествени евангелисти: „Исус Хрислаово рождество сице бје: обручењем матери јего Марији Јосифови, ирежде даже не снишисја има, обретесја имушши во чревје от Духа свјаша и (Мат. гл. 1. ст. 18.) а то ће рећи: А рођење Исуса Христа било је овако: Кад је Марија, мати Његова, била испрошена за ЈосиФа, а још док се нијесу били састали, нађе се да је она трудна од Духа светога. „Во днех оњех изиде иовељеније ош Кесара Августа, написати всју вселенију и т. ј. издата је била царска заповијест, да се попишу сви становници и подајници римскога царства. Ћ Ж идјаху вси прича евангелист, наиисаши сја киждо во свој град. Взиде же и Јосиф ош Галилеи из града Назареша во Јудеју во град Давидов. иже нарицајешсја Витлеем " (.Лука гл. 2. ст. 3. и 4.). Витлејем налази се близу Јерусалима, који је тада био мала варош, и у коју се било сабрало много свијета на уписивање. У томе мјесту бијаху се уконачили и смјестили сви богаташи, тако, да за сиромахе не бијаше мјеста, него гдје се који затекао ту је и преноћио у околинн Витлејема. Јосиф и Дјева Марија, бпјаху отсјели близу вароши у једној пеКпни. Ђист же јегда биша тамо прича божествени евангелист исаолнишасја дније родиши јеи, и роди Сина својего ирвенца, и товит јего, и шложи јего в јаслех зане бје им мјеста во обишели " (Лука гл. 2. ст. 6. и 7.). Дакле Господ Исус Христос, цар неба и земље рађа се у вертепу, повија се и ставља у јасле. Сјетите се често благочестпва браћо! Колико се за нас понизио наш Господ Исус Христос, и како је од малога дјетињскога узраста Нзегова, почео да подноси нужде и невоље свакојаке, а то све за наше спасење; промислите ; да је све то поднио и претрпио по Његовој многој л»убави за нас грјешне. И кад вам дође у памет каква лукава замисао, која

вас тјера и приморава да се предате у зле обичаје, весеља, неупутне сласти и страсти, тада се сјетите и реците: Како је Господ наш од Његове дјетињске младости поднио и претрпио толику оскудицу и муке свакојаке, а то све да нас избави од власти и чељусти ђаволске, па зар ми да се предамо у власт и нокте вражије? 0, то не дај нам Боже никада да упаднемо у замке и претрпимо губитак и неправду. А ви бједни сиромаси, слушатељи моји, којп живите у свакодневном уздисају, сјећајте се како је и сам Христос претрпио нужде и невоље, још од првога дана рођења Изегова, сјећајте се велим, колико су несреће људскога живота отежавале ЕБегову божествену душу, и најпосље сјећајте се, како је то све претрпио многомилостивп Бог, а све ради тога да нас постави и уздигне у блажено небесно царство Његово. Зато треба да прослављате са срдачном радошћу данашњи сјајни и спасоносни свега хришћанскога свијета онај радосни празник. А сада чујте браћо моја, коме је најприје јављено рождество Христово, чујте ово са пажњом, да дознате боље, о рођењу Господа нашега Исуса Христа. Богодухновени евангелист .Дука прича ово: II иасширије бјеху в шоиже страње бдјаште, и сшрегуште сшражу ноИнују о стадје својем, и се Ангел Тосиодењ сша в них, и слава Госиодња осија их; и убојашасја страхом велим и рече им Ангел: не боишесја: се бо благоејесшвују вам радост велију, јаже будеш всјем људем, јако родисја вам дмес Стас, иже јест Хрисшос Тосиод, во градје Давидовје, и се вам знаменије: обрјашшеше младенец иовиш, лежаш в јаслех, и внезеиу бисш со Ангелом множесшво воин небесних, хваљашших Ђога и глагољушших: Слава в вишних Богу и на земљи мир, в человјецјех благоволеније, и бисш јако ошидоша ош них на небо Ангели, и человјеци иасширије рјеша друг ко другу: иридем до Вишлеема и видим глагол сеј бивши, иже Тосиод сказа нам и иридоша иосијешесја, и обрјешоша Маријам же, и Јосифа и младснен, лежаш во јаслех видјевше же сказаша о глагоље глаголаном им о ошрочаши сем и вси слишавши дивигиасја о глаголаних ош иасширеи в ним. Браћо моја, чудна су и особито велика д]ела Божија. У Витлејему тада су се налазили многи и различити л»уди а међу њима било је мудраца и високих књижевника и Фарисеја, али ни једноме од њих није благоизволио Господ открити Његово божествено рођење, него је простим и сиромашним пастирима удијелио благодат и достојанство, тако да они првн чуше од Ангела о светоме рождеству, и да виде мноштво небесне војске, који су хвалили и славили Бога појећи: „ Слава во вишњих Богу и на земљи мир, во человјецјех благоволеније и .