Dabro-bosanski Istočnik
Бр. В
Д.-Б.-ИСТОЧНИК
Стр. 45
Старе (Нас 24. Жлитвд и> ск'ктод1ћ жркт ккниц-к ичкк(Љшеиол\к IV јеретикк. 25. Чинк вивлелши нл иоставлјенј« св'к|ценосцл, и дшотлтл. 2(3. Чннк КК1КЈ6Л1КЈН НЛ ПОСТЛВЛЈеШЕ чктцл и 11'квцл. 27. Чинк вк1влел\кш нл постлвлинкпе и подјлкишл. 28. Чинк ВК1ВЛЕЛ1КЈИ нл постлвлЈенЈс дјлкчша. Пошле овога нема 10 листа, али ред „чинова" под бројем: 25, 26, 27, и 28 свједоче да је овде на реду рукоположење свештеника. И ово се види да је нечија грабежљива рука хотимично ишчупала. Иза овога днл.е настају молитве и обред, који нема наслова. Наслов је отишао на ншчуианим листовима. Али опет по садржини молитава као и но упуствима пред молитвама види се да је вјенчавање (крунисање) царева. Јер пред једном молитвом стоји овако: „ккзкшлјетк Д1ЛД1Л10у Н слп0гк1 плтрјлрк\(к, п длјетк н\к кнстилроу. лфмп х-от-к н в^кнчлтнсе снк црекк. нли дкцји. илп жжл недлјето дмдииоу вистилр0\|- и т. д. На другом мјесту стојп : „ккзк1л\лјетк ЛНТИЛПНС1Л СТ г кл10 »С плтрјлр^к. II ДрКЖНО СКЧ'к>кл\л роуклли к-кнчлклјетк јего гл1е. вк нли и^цл и т д. И сјл оуко кмвлнјтк , јегдл црк в*кнчлвл1етсе. 29. Жолитвл нл постлвл1е»т К1еслрл и десПОТЛ II ИПК1Л1К кллстшк. 30. Молиткл кк сккор«к кнезк х огг{||| , и Х класти иршети великмје цј цра. 31. Л1олитки кмклјели нл вслнкол !к сккор-к \оде1цоу плтрјлр^оу кк поуткшкствЈЕ и плкк1 при \оде1ц8. 32. Жолнтви вк еже нлзнллинлти ц^трочл. 33. Л1олитви ЈежЕ скткорнти итллшснлго. Ово је крштење, само нема аностола и евангелија нити пак показује да се чита, а иначе је крштење као и у данашњим требницима са неким само Формалним разликама.
књиге. *ак.) 34. Онце пр'|ЕЛ1Л1ел1к нри\од{|цш( ллтинскје к'крк| кк нлшеи ирлкж в'кри. Одрицање је овако : и^рмцлешли се в"крк1 ллтипскје и соувотствл еже петрк гоугннкм ККрК1Л1"к ОуСТЛКПЛ 16. Гл1етк ич!к штркгипосе его н вксјго оучеIIIА ЛЛТ1ШСКЛГ0 И 11Шр'ксНККЛ н^к и соукотксткл п\к. Затим „И-кроук*" и једна молитва, а после даје му се вода те се умије по лицу и рукама „ Ил 1 лжетк его л1урим1 стк1Л1К 1акоже п нококр1ценнлго. Најпосле заповједи му се да неједе меса за седам дана, а у осми дан да се умпје на чистом мјесту гдје се не гази ногама. 35. Чшгк кк1влел1к 'ш нл врлтосктвореше. За овај чин побратинства у великом руском требнику каже да је царским законом у русији забрањен. 36. Чшгк ВК1ВЛ1 лгкш нл ишроученје. Иза овога- одмах вјенчање. Пред прокимном аностола стоји овако: Ц ел!К женоу зл десноуиЈ роукоу и длк> лдоужоу вк десноук> роукоу." Према овоме правилно је који свештеници на овом мјесту пред апостолом састављају руке младенцима. И то десну и десну руку, а не све четири руке десну и десну, лијеву и лијеву, као што сам имао прилике код аустријских свештеника видити. Мене је бар тако свештеник вјенчао саставивши моје обје и невјестине обје руке. Моју десну и њену десну, моју лијеву и њену лијеву. Апостол није онај који је у данашњим требницима, а евангелије је исто. При облажењу око стола није „Ислие лик8|" већ молитва: „Господн, господи призри с некесе" 37. Д1олиткл к>же глјетк јереи прош,еноу зл гр'к)(н. 38. ЛТолитвл нл основлнје црквн № лр\-Јере1А.