Danas
8
S opepwayeneonaenesneiie aaa aan . aas _„ aga SEOSG
Pet pitanja
Draganu Nenadoviću,
šefu predstavništva Opela za Jugoslaviju
Pored Renoa, Opel je jedini strani proizvođač automobila koji ima svoje predstavništvo u Jugoslaviji, otkud to?
– Predstavništvo postoji od 1. 9. 1997. godine kao deo Opel Southeast Europe čije Je sedište u Budimpešti, a koje je distributer za devet zemalja jugoistočne Evrope među kojima Je i Jugoslavija. Opelov nastup na našem tržištu je specifičan jer nema jednog generalnog uvoznika već mrežu deset ovlašćenih dilera, koji su istovremeno 1 uvoznici I prodavci ı serviseri. Nastojimo na taj način da kupcima Opelovih vozila pružimo kompletnu uslugu na jednom mestu. Ovo predstavništvo je spona između dilera ı Opela.
Da li je jedan od razloga za ovakav nastup na našem tržištu i to što su opelova vozila tradicionalno popularna u Jugoslaviji?
= Neosporna je popularnost Opelovih automobila, koja već jako dugo traje na ovom prostoru. Ogroman broj ovih automobila je Još uvek u saobraćaju, a treba pružiti kompletnu podršku i tim postojećim vozačima ı novim kupcima. Smatramo da mrežom kvalitetnih partnera, adekvatno geografski raspoređenih, potpuno ostvarujemo podršku našim kupcima.
U prvi plan ističete prodajno-servisnu mrežu, na koji način Opel deluje kroz nju? -
– Naše osnovno opredeljenje je kompletan diler sa svim funkcijama, što konkretno podrazumeva: prodaju, servis i delove. Za svaku od ove tri funkcije Opel obezbeđuje svojim partnerima punu podršku. U prodaji vozila su redovni treninzi za sve nove modele, kao i dostupnost | kratak rok isporuke svih vozila sa dilerskog ili našeg centralnog lagera u Mađarskoj. ·
Takođe, praktikuju se redovni servisni treninzi koji su na srpskom jeziku ı održavaju se kako u Beogradu tako i u Budimpešti. Uz to redovno se snabdevaju svom tehničkom literaturom u elektronskoj formi. Tu možemo da ubrojimo i redovno prevođenje i štampanje celokupnih materijala namenjenih kupcima, kao što su uputstva o upotrebi, servisne knjižice, katalozi i slično.
Obezbeđujemo važenje evropske garancije u Jugoslaviji kod ovlašćenih dilera kao ı karticu „Opel assistance“. Uz sve ovo, dodao bih i prisustvo Opela na sajmovima automobila, kao i snažnu PR i marketnšku podršku svim ovim aktivnostima.
Da li su samo pobrojane aktivnosti Opela dovele do toga da po
Dijete na sam vrh?
-– Ne mislim da je samo to uzrok, ali je svakako doprinelo da aktivnosti naših dilera dođu do punog izražaja. Praktično njihov kvalitet i angažovanost, kao i privrženost Opelovim standardima uz ovakvu podršku morao je da pokaže dobre rezultate. Time je održana popularnost Opela, a istovremeno stečeno je poverenje novih kupaca. U prilog tome, govori i broj od 703 nova automobila prodata u proteklom periodu. Na ovaj broj je uticala i ponuda modela odgovarajuća Za Ovo tržište uz promptne ı kratke rokove isporuke. Više od polovi|| ne kupaca opredelilo se za novu astru što govori u prilog da smo na pravom putu.
Ina kraju, kakvi su Vam planovi za budućnost?
– Da dovršimo profilisanje postojeće mreže tako da funkcioniše u potpunosti prema standardima Opela, što bi značilo da se naši kupci osećaju kao bilo gde u Evropi,
sama prodaja nameće potrebu širenja mreže i na područja koja za sada nisu pokrivena na odgovarajući način. -
Očekujemo da jugoslovenskoj automobilskoj javnosti na pravi način predstavimo najnovije hitove proteklih salona u Frankfurtu, Ženevi i || tako dalje, a svakako je pravo mesto sledeći beogradski Salon automo|. Zlatko Mitić
-zuje da Berlingo odli-
UREĐUJE AUTO PRESS SERVIS
(o) IC LL = < MARKET
Beograd, Strahinića Bana 31/1 Tel/fax: 621-602, fax: 139-628 E-mail: carpressQEUnet.yu
Đer|li?
adovoljan zbog Zeta Berlinga
opremiljenog desnim bočnim kliznim vratima, Citroen predstavlja na sajmovima u Madridu i Lisabonu, berlingo multispace, multispace sa otvorom na krovu i verzije SX sa levim bočnim kliznim vratima u OPCIJi Ova nova forma poka-
kuje polivalentnost,
praktičnostiudobnost. Od kada je lansiran, Berlingo sa pet sedišta nudi prostranost kao
kod berline i prtljažni prostor od ~
664 cm9 što omogućuje i transport još 300 kg prtljaga. Preklapanjem zadnje klupe omogućeno je bloki-
Tanje tereta i dobija se prostor od
2,8 m3 i za 655 kg. Ova velika funk-
e sva putnička vozila će ubuduće
imati multipleks sistem,
e povećava se pouzdanost pomoću pojednostavljenih električBih veZa _| permanentnog regulisanja rada celokupnog sistema. U stvari, smanjenjem broja - električnih kablova, smanjuje se 1 Uučestalost kvarova,
e povećava se komfor: prednji i zadnji brisači stakala su sa intervalom. Brzina brisanja prednjih stakala smanjuje se za jedan stepen kada
se vozilo zaustavlja. Brisač zadnjeg stakla se automatski zaustavlja prilikom prelaza na hod unazad ukoliko su prednji brisači aktivirani. Srednja svetla se samoisključuju nakon jednog minuta. mstrument tabla poseduje numerički indikator koji podrazumeva 1 indikator održavanja. Unutrašnje osvetljenje se aktivira čim se izvadi kontakt ključ; plafonska svetla se gase nakon deset minuta u slučaju da se zaborave. Centralno zaključavanje (u zavisnosti od modela) obezbeđuje idealnu zaštitu blokiranjem svih vrata ukoliko su jedna vrata otvorena ili odškrinuta.
Berlingo SX postaje udobniji i praktičniji. U serijskoj, opremi, kao ı multispace, poseduje naslone Za ruke na zadnjim sedištima, džepove u naslonima prednjih se-
dišta ı rešetkaste držače za odlaganje predmeta
prodaji na jugoslovenskom tržištu, u prvoj polovini ove godine iz-
sa obe strane kabine u gornjem delu. Ponuđene su i nove metalizirane boje na SX verZijama. | Od svog lansiranja u julu 1996. godine, proizvedeno Je oko 444.000 · berlinga. Proizvodni ritam ıZnosio Je 350 vozila dnevno, a sada je 700 vozila na dan. Proizvodnja se obavlja u Spaniji, Portugaliji, Maroku, Poljskoj 1 Argentini.
cionalnost praćena je izuzetnom linijom i performansama. Pokreću ga benzinski agregat 1.41 odnosno 1.81 kao ı dizel 1:90 i 2.0Hdi.
sa drugim bočnim kliznim vratima pristup zadnjim sedištima je Još lakši za putnike. Vrata se blokiraju ı ne mogu da se otvore ukoliko to ne učini sam korisnik. Dvoje bočnih vrata poseduju takođe i sigurnosni sistem za decu kako bi se izbegla svaka neželjena manipulacija, kao i bezbednosni sistem na kvakama protiv priklještenja.
Gama Berlingo doživljava i tehničku evoluciju:
OPASNOST: Vozač telefonira : _ UJapanu, na uzorku od 129 vozača koji su izazvali saobra·ćajnu nesreću zbog upotrebe mobilnog telefona došlo se do
sledećih zaključaka: samo 16 odsto vozača je u tom trenutku
OMR telefonom, 32 odsto vozača je ukucavalo telefon-
ski broj, 5,4 odsto je upravo ostavljalo telefon i 42 odsto voza-
· čaje odgovaralo na poziv (poseglo za telefonom koji zvoni).
Takođe je utvrđeno da je najopasniji trenutak kada se tele-
fon oglasi i vozač želi da se javi. To je uzrok za nešto manje
od polovine udesa nastalih dok se koristio mobilni telefon.
- Poznato je i to da je oko 76 odsto vozača koji su u vožnji telefonirali učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi zadnjim delom Svog vozila. Pri tome nije jasno, da li su vozili u „rikverc“ ili je neko drugi naleteo na njih, ali se može pretpostaviti da se vozač sa telefonom u ruci ponaša nepredvidljivo. Slabije opaža, tako da se za određeno reagovanje i donošenje odluka odlučuje na osnovu manje podataka. Često prepozna opasnu situaciju i Žustro reaguje iako možda bez razloga jer mu je paŽnja usmerena na drugo. Najverovatnije su to uzroci koji dovode do oštećenja na zadnjem delu automobila. -
Odovih 129 vozača 18 odsto su bile žene, dok je većina bi la stara od 20 do 29 godina. | _