Delo

282 Д Б .1 0 међу њима с временом све више утврђивати, и не допустити да она олабави нли да се. раскине. Ако оиази да је муж радо гледа лепо одевену, пресвлачиће се седам пута на дан. Свира у тамбурину н друге источњачке инструменте, и при том по вас дуги дан пева песме које је од другнх научила или које је еама сложила, изврсно тке н шнје. Шпвење је у Мухамедовака песма у којој исказује љубавне осећаје, чијим симболпчкнм говором љубав иружају и траже , њој се закљињу н од ње заклетву измамљују. Харем не претпоставља многоженство. Мухамедовац мора нмати харем н кад живи у једноженству. Једноженаца је код њих било увек а њихов број расте данас у сразмери у којој Мухамедовци сиромаше. А кад знамо, да се Мухамед иобрннуо, да жени п у најсиромашнијој кућп одреди један усамљен кутпћ, у ком бн могла сама проводнти н неговатп особине п слабости свога иола, онда се нећемо чудити , да ли смо правнчнн у оцени њихове нежностп п нознавању људске природе. Мухамед је умео сам да ировиди чиме се у стварном животу ограничава многоженство: недостатком материјалних средстава у мужа. Није био дакле муж у теорији, него у практици; зато је тако много полагао на евоје учење н бпо је уверен, да ннко иосле њега неће моћп бо.ве н целисходннје да уредп живот, којн би впше одговарао захтевпма људским и божанским. Уверен да ће се сиромашан човек задово.љити с једном женом, он је узакоњавајућн верски многоженство ишао на то, да њнме ограничи од разузданости богате људе а жене да сиасе од проституцнје. Док се међу Мухамедовце нису уселили западнн Јевропејци или како их на Балкану понајчешће зову „Швабе" , није се знало за проституцију. II у Царнграду где је проституцпја сасредсређена у чувеној Галати п Перп, служи за разврат само Јевропејцима. Куће н читаве улице у Галати пуне су хришћанским проституткама, понајвише Гркињама п Јерменкама, а у последње време н немачким Јеврејкама и Мађарицама. Никад никаква Мухамедовка није се у својој отаџбини простптујисала, н то, право да кажемо , баш зато . што није довољно слободна.