Delo

0 РУМУНСКНМ ШКОЛАМЛ 81 наставу и 2 инспектора за професионалну наставу. Овај је број на.д»орнпка недовољан, и зато министар мисли завести и подрев^зоре. — Од 1901. г. дају се одличним ученицима средњих школа медаље место књига, а ученицима основних школа поклањају се књиге. Установнће се нарочита библиотека за ' цбл. ГТосле овога извештаја долазе, у додатку, министрови расписи и наредбе које се тичу извршења закона о свима врстама школа, н тиме се завршује овај великп извештај. Као што се види из овога ирегледа, румунске школе добро напредују. У њиховој организацији има нешто што би могло нама за углед послужити. У нас .је основна и средња настава добила ново уређење, а виша је настава заостала у том погледу. У Румунцји има одавна два университета, и у Бугарској се ове године отвара университет и то с једним факултетом мање но што је у нашој Великој Школи (онн немају техничког факултета); а ми сејош предомишљамо, хоћемо лн ове године, кад славимо стогодишњицу српског ослобођења, претворити Велику Школу у университет. Нарочито у овом погледу требало би да се угледамо на суседну нам краљевину Румунију. А-р в. Б. Дело, кк>. 32. 6