Delo
18 Д Е Л 0 убиствима, задржи доживотно у казненим заводима и тако осигура друштво од могућег поврата. Као што је смртна казна неправедна код злочинаца са урођеним злочиначким наклоностима, исто је тако неправедна и код политичких злочинстава. Казнени законик долази обично да санкционпше извесно створено друштвено стање. Он има за циљ, да друштвени односи остану стални. Према томе друштвене класе нису у стању ништа променити, што би се овом закону противило. Једном створени облик владавине, републике или монархије, не би се могао променити без воље председника републике иливладаоца монархије. Њихово саизвољење пак није лако добити. Појединац, који бп предузео да се насилно монархија претвори у републику, или обрнуто, био би убијен. Ако би пак успео у подузећу, био би херој. Ужасна противност и игра судбпном. Овај факат најочитије показује, колико је смртпа казна овде неправедна. Овде би било довољно, да се смртна казна замени на случај неуснеха другом казном, где би непосталом хероју остао живот поштеђен. Код политичких злочинстава има се посла са остварењем политичких идеја, па је неправедно због тих можда у основи добрих идеја лишавати људе живота само због тога што је противник тпх идеја у власти и јачи. Псто тако нема места примени смртне казне код кривичних дела учињених из невоље, у великој економној беди, или код дела која се појављују у свему као последица рђавог васпитања. У већини законика смртна је казна за таква дела или већ избачена, или знатним делом ограничена. Све ово говори, да се казна мора до крајности индивидуалисати, а о индивидуалисању казне може бити поглавито речи код оних казна, које дају могућност поправке, али не и код смртне казне, где је поправка кривца искључена, апстрахујући оно евентуално покајање пред смрт на смрт осуђеног лица, с којим покајањем друштвени поредак нема више ничег заједничког. Но ипак се за смртну казну не може рећи да она апсолутно није казна која одговара индпвидуалности кривца. Она. није индивидуалисана казна у том смислу, што спречава поправку, али она одговара индивидуалности најпокваренијег зликовца, за кога се верује, да је поправка немогућа, те га као таквог уништава лишењем живота.