Delo

0 МИНИСТАРСКОЈ ОДГОВОРНОСТИ 391 извештаја обавестн. 0 овој другој одбрапи министарској Законодавац говори мање опширно него о првој. Не каже се да ли су недостатак одбране министрове или скупштинска констатација да неће да се брани узроци који онемогућавају даљи поступак. Код претреса извештаја истражног одбора Законодавац то нарочито не назначује, мислећи вероватно да се ствар подразумева. Законодавац је извесно мислио да треба назначи да министар, без обзира на то да ли је оитужени још министар или да ли је народни посланик, може, поред тога што ће дати своју одбрапу, и учествовати у дискусији. Претрес одборског извештаја свршава се гласаљем. По члану 23 Закона о Министарској Одговорности гласа се о свакој тачки предлога оптужбе посебице, ио коме је и састављен извештај истражног одбора. Да се по једној тачки предлога оптужбе министар стави под суд, нотребно је да за стављање нод суд гласа две трећине од укупног броја присутних посланика, иод претпоставком, наравно, да је испуњен кворум без кога Скупштина у опште не може ништа пуноважно решавати. За сваку тачку предлога оптужбе иосле извештаја скуиштиског истражног одбора важи исто што је важило и за први претрес предлога онтужбе: тај се предмет т. ј. тај се министар, за то дело те скупштинске сесије неће моћи више окривљивати. Ако скупштипа реши да се која тачка предлога оптужбе усвоји и да но њој има места оптужби министра, онда се акта о министарској кривици враћају истражном одбору, да према скупштипској одлуци састави тужбу. Наравно да одбор може у свом извештају заступати гледиште да министра не треба онтужити по некој тачки предлога оптужбе, па да Скупштина ипак реши да га по тој тачки треба оптужити, и истражни одбор има и по њој да састави тужбу за Државни Суд. Ту тужбу потписују председник и известилац скупштинског истражног одбора. Ако би Скупштина ириступила претресу без извештаја истражног одбора, у коме би случају то био само онај ранији претрес ноновљен, Скунштина одређује, по члану 24 Закона о Министарској Одговорности, „који he саставити, 'потписати и Државном Суду предати тужбу“. Овде се извесно мисли на то да ће у том случају Скупштина одредити неколико носланика, који ће саставпти тужбу, потписати је у име Скупштине и предати је Државном Суду. Истога дана кад је предлог оптужбе ма и у једној тачки