Delo

0 МИНИСТАРСКОЈ одговогности 91 цигшма. По уставним принцппима право Скупштине да оптужи министра постоји потпуно независно од Краљеве власти, па је потребно да се и последице те одлуке одрже у својој потпуности.1 ГЛАВА ПЕТА ГРАЂАНСКА 0ДГ0В0РН0СТ § 33 У опште. Грађанска одговорност министара јавља се у двојаком облику. Или је грађанска одговорност последица политичке одговорностп или је последица кривичне одговорности министара. Грађанска одговорност министара која је последица политичке одговорности замењује општу грађанску одговорност чиновника за новац и државну имовину која им је на уираву поверена. Пошто министри не рукују новцем, вредностима и материјалом, већ су само наредбодавци у погледу извршења буџета [i осталих финансиских закона, а пошто је парламенат контролна власт над извршењем буџета, то је природно да најшира власт у погледу грађанске одговорности министара припада парламенту. Пошто је буџетско право најмоћније оружје парламента у борби са мпнистарством с којим је незадовољан а које неће да одступи, и пошто парламенат доноси буџет, то је природно да парламенат има право да контролише министре како извршују буџет. Против грађанске одговорности министара због рђаве управе државном имовином наводе се новијој државноправној теорији ови разлози. (1) Министрова функција је врло тешка, и лако је могућно да минпстар и нанесе штету држави нехата или што није могло предвидети непредвидњиве околности. Однос између државе и мивистра аналог је пословодству, а код пословодства има одговорности само за culpa lata. (2) Грађанска одговорност минпстрова за извршење буџета често може имати за узрок само једно разилажење у погледама између министра и парламената, у погледу оцене потреба на које је утрошио новац. (3) 1 Видп Слободан Јовановић, Српско Уставно Право, стр. 254.