Dom slepih kralja Aleksandra I Zemun, Aleksandrovo = L'Institut des aveugles roi Alexandre I Zemun, Alexandrovo : 1924-1925
Питомци — први ученици гимназије слепих.
Поред основне, занатске и музичке школе у Дому постоји још и гимназија. Гимназија је основана почетком школске 1923/24. године, приватног је карактера, али се ученици уписују у државну гимназију као приватисте па на крају школске године положу разредну испит. До сада је било два разреда: први и други. У школској 1925/26. године биће 3 разреда. Ученици врло добро напредују и постижу све што се тиче програма као и остали способни ученици.
Гимназију посећују само
ученици музичке
школе који су способни за школовање. Настав-
ниши су скромно хопорирани, па ипак предано и свесрдно раде за њихов реалан успех и напредак. Најзад се успело у главном, да у слепи могу тежити за више. образовање. Гимназија ова има за циљ, да оспособи и спреми неке питомце за учитеље музике. Сва учила н
слепих и наставнике
уџбенике питомци -гимназисти имају у самом Дому.
Premiers ćičves du gymnase des aveugles.
П у a aussi, outre I'ćcole primaire des mćetiers et de musique, un gymnase dans 1 mstitut. Ce Symпазе а čtć ouvert au commencement de lannće scolaire 1923/24, est dun caracičre privć, mais les ćleves sOnt inscrits au gymnase d'Etat et subissent un ехатеп а Ја in de lannće. Jusqu'3 present il y avait deux classes seulement: la premičre et la seconde. Dans lannće scolaire 1925/26 sera ouverte aussi la troisičme. Les ćičves apprennent avec beaucounm de succečs et arrivent a linir le programme entier aussi bien que les ćičves normaux.
Зешетеп! јез бјеуез де |бсоје де тизаше е+ cela ceux qui ont des capacites pour lćtude, sont iscrits a ces cours. Les professeurs, modčstement payes, font de leur mieux pour la rćussite et le vrai progrčs des ćičves. On est arrivč a faire dećsirer aux aveugles une ćducation supćrieure. Le but du бутnase est de preparer quelques-uns des aveugles pour des imstituteurs. daveugles et pour des maitres de musique. Linstitut est muni de tous les moyemns d'instruction.