Dositej Obradović u Hopovu

..

ње"

ко 5 о

Глава 1Х Монах Доситеј

ћепт дари, Кад свештеник носи болеснику св. тајну, наређује се даље у циркулару, који га сретну на улици треба да скину шешир с главе и да 66 до земље поклоне, док свештеник не прође. Калуђери треба своје слуге, прњаворце и походиоце да свему овом поуче и да им примером претходе, а настојатељи нека пазе, да се ово изврши,

На крају циркулара је додата још једна наредба. Митрополит упућује калуђере, да своје слуге и прњаворце науче, кад долазе лицима архијерејским или излазе од њих, „по уставу и обичају в церкви и народје нашем всегда бившем и јешче сушчем, но от многих високоумних остављајемом“, да метанишу пред њима, јер они носе на себи Христов „образ“.

а 1 априла је игуман у име братства послао ми“ трополиту тромесечни репорт. Ово је први репорт који је уписан у Саборни Протокол. Оно што митрополит пита и што на његова питања одговара оратство карактеристично је. Све заједно баца јасну светдост на живот у манастиру. Братство, дакле, јавља: 1) Џравило црковно се „непресјекомо“ држи. 2) Братија држе своју чреду. 3) Братија су сва на броју, иду у цркву, не пијанствују, послушна су и живе у љубави и слози. 4) Правила се читају сваке прве суботе у месецу у ошштој трапези, манастирски се послови отправљају „собором и договором“. 5) У осопштини нема нико ништа од братије, него је све у општеству. 6) Братија ако морају пћи у околна села, иду са знањем и благословом. '). Виногради су орезани и окопани. 8) 'аконима је речена наредба митрополитова, коју је донео архимандрит Вићентије, да код једног јеромонаха, који се буде одредио, уче „за даљши свој степен“ (то значи. да ће од напретка у науци зависити кад ће ко бити посвећен за пресвитера). У 9) тачци се братство тужи на Ирижане, да секу шуму где хоће („да пмјејем десет пандура, не би могли бранитију от њих“), винограде купују и

=