Dositej Obradović u Hopovu

широм Фрушке Горе; гажење монашких оџдета, ро-

бовање људским слабостима и неред сретаху се на

сваком кораку. Пре него што би предузео нове енер-

гичне кораке, мислио је митрополит да треба да још

| једном, службено прогласи монашка правила и своју

|| „Вољу и указ“. То учипи 10 јула из Карловаца уз пропратни циркулар.

„Довољне би биле, вели се у пропратници, свеш-

| тенству, ђаконима и монашком чину и оне поуке

које им је Бог преко апостола Павла дао (наводи се:

елити гле 20. ико Тимотеју гл.3 и к Титу гл.

1). И да они његове заповести пазе, не би цркви

| требовала друга правила и устави. Али се „церков-

јин причетђ“ у току времена веома развратио. Стога

(4 су свети оци, према потреби времена, на разним са-

| борима издавали многа правила ради поправљања

| његова.“ Али како и монаси Фрушке Горе у испу-

| | њавању тих устава имају „немоћи и хромљенија“,

|| већ је митрополит Вићентије издао нова правила мо-

нашка Пошто је навео текст ових правила од речи

до речи, митрополит Ненадовић изјављује, да она и

сад имају пуну важност и допуњује их са 8 правила

своје „Воље и указа.“ Њих се сви имају држати. 'У)

Пошто је тако опет зановио монашка правила и

пооштрио наредбу, наставио је с комисијом генералну визитацију манастира.

| 28 Доситеј Обрадовић у Хопову

| сад на визитацији мора да га је пренеразило. Поред

| свих правила митрополита Вићентија и његове „Воље и указа“, разузданост, суровост и незнање цареваху

)

15) Из хоповеког примерка монашких правила. Треба узети на ум, да је ова пропратница од речи до речи (па 8 шапа) узета из Духовног Регламента који је саставио Теофан Прокоповић а потврдио цар Петар Велики 1721 год. «)во је тамо увод у одељак којему је наслов: „О презвитерахљ, маконахђ и прочихђ причетникахље и у којем су правила за мирско свештенство. Тек иза овога долази чланак „О монахахљ.“ Ненадовић је тај увод применио и на монашки чин.