Džuboks magazin

NJIHOV SJAJ NE TAMNI

JIM REEVS

Nfegov glas bio |e kao stvoren za balade, tako dubok, a ipak tih i osećajan

Kada se 2. avgusta 1964. godine saznalo da se dva dana ranije avion u kome se nalazio Jim Reevs srušio i da nema preživelih, uprkos žalosti svi su bili jednodušni: nestao je jedan ođ najvećih pevača „Country and western” stila. Roden u Teksasu tacno 40 godina pre tog kobnog dana, izgleda nekako i jedino moguće što se posvetio baš tom stilu pesme, toliko omiljenom u njegovom rodnom kraju. Njegov glas kao da je bio stvoren za balade tako dubok, a ipak tih i osećajan. U toku pevačke karijere Džim je bio i lokalna, američka zvezda, a poslednjih nekoliko godina, ođ kako je ~С’ U’ W” osvojio svet, za njega se znalo i u nas. Njegova interpretacija kompozicija „Adios amigo” (Zbogom prijatelju) se mogla čuti u rnnogim našim diskotekama i sigumo je da jezička barijera nije smetala utisku, koji je ostavljao njegov glas i način interpretiranja. Zlatnu ploču je dobio za „He’ll have to go” (On će morati da ode) dok su mu hitovi bili daleko brojniji. Izmedu ostalih tu su i „Wellcome to my world” (Dobrodošla u moj svet). X „IS IT REALY OVER’’ (DALI JE ZBILJA KRAJ). Reklo bi se da je Džimova smart morala neminovno dovesti do opadanja njegove popularnosti. Medutim, dogodilo se suprotno. Uobičajeno je da popularni pevač snima, kad god ima dobrog materijala, a snimci se prezentiraju slušaocima i po godinu dana kasnije. Ta praksa je dovela do toga da se periođično pojavljuju novi snimci Džima Rivza, snimljeni pre njegove smrti. Te kompozicije obavezno postaju svetski hitovi, a u prilog tvrdnji da Džimov sjaj ne može potamnetj služi i činjenica da se njegova kompozicija „Distant drums” (Daleki bubnjevi) ove jeseni nalazila na prvom mestu britanskog top-tventija i to prelko dve godine posle tragicnog 31 jula. B. M.

MALI LEKSIKON

Englezi I Amerikanci ploču sa dve kom pozicije nazivaju ~singl”-om. Medutim u poslednje vreme ~singi”om se naziva samo kompozicija za koju se pretpostavlja da je po kvalitetu bolja od one sa druge strane diska. Tako, kada se recimo kaže ili napiše Troggs snimili „singl” „Lost girl”-ova kompozicija je automatski dobila primal nad kompozicijom koja se nalazi na drugoj strani ploče i kao takva nosilac je popularnosti cele piece.

Ono što je za operu Metropoliten u Njujorku, to je za zabavnu i laku muziku sala „Olimpije’’ п Parizu. U ovoj sali, koja se nalazi nedaleko od Trga opere, gostuju danas najpoznatiji vokalno-instrumentalni solisti, ansambli i varijetei. Sala, koja se nalazi u prizemIju, može da primi izmedu 2500 i 3000 gledalaca. Opremljena je najmodernijim audio-vizuelnim sredstvima za snimanje ploča „in live” kao i za teleyiziju. U večernjem programu, koji obično počinje n 20,30 čas., učestvuju samo najpoznatija svetska imena, dok je za ostale obezbeden termin od 17,30 časova. U suterenu se nalazi prostrana

sala dansing-bara koji radi nezavisno od gornje sale. U ulaznom bolu nalaze se atraktivne sprave za merenje snage, brzo fotografsko snimanje kao i provizorne prodavnice ploča aktera koji učestvuju u programn. Ovo и prilicnoj meri degradira ozbiljnost koncertne sale i „Olimpije” uopšte.

„Flip side” ill B strana je druga strana piece na kojoj je snimljena kompozicija koja je obicno (ali ne mora) po kvalitetu slabija od glavne kompozicije .„singl-a”.

15