Džuboks magazin

DA LI SE RODIO DŽEZ BIT?

SVE SAMI SUPERLATIVI

■ Pol Džons je u Velikoj Britaniji „ličnost dana”: proglašen je za ~najšarmantnijeg pop-pcvača”, kažu da je u filmu „Privilegovani” u kome tumači ulogu poznatog pevača pored partnerke Džin Srimpton upravo sjajan, a njegov hit „High time” velikom brzinom penje se na engieskoj listi „top twenty”. Eto takav je taj Pol!

®lE®ffi@Di FfiMUl ” PREDSTAVNIK NOVOG U DŽEZU

ir Pojavio se sa kompozicijom „YEA, YEA” pre godinu dana. Na opšte iznenadenje poznavalaca zabavne muzike ova ploča se gotovo preko noći našla na vrhu liste popularnosti, ostavljajući za sobom i najpopularnije bit grupe.

megov najnoviji bit „GET A> WAY” nedavno se nasao na samom vrhu liste „TOP TWENTY”. Ovom kompozicijom Džordži Fejm potvrdio je naišljenje da je kompozitor i pevač na koga treba raounati i übuduće. Svojim specif ičnim stilom, koji se mnogo razlikuje od stila mnogobrojnih grupa, on je zadobio poverenje ne same mlade publike koja „guta” sve što je novo, već je povratio veru u budućnost i prosperitet džeza. Ovaj uspeh doneo je sobom mišljenja: „Džordži Еејш tvorac džez bita”, all i „Džordži Fejm kopira Rej Carlsa”. O ovim reakcijama Fejm kaže: ~Ne volim da me zovu zvezdom. Zvezde su Bitlsi, Stounsi, Prisli. Ja i moji BLUE FLAME-si to nismo niti želimo da budemo. Istina je da smo srećni što smo napravili „GET AWAY”, ali to јоб ne znači da smo zvezđe. Mi smo samo zadovoljni jer „GET AWAY” znači stepen vise u našem razvoju. Cini mi se da smb tek u ovoj kompoziciji dali ono što smo odavno nosili u sebi liriku i romantiku bita. Sto se tiče kopiranja Rej Carlsa гекао bih sledeće. Mi ne krijemo niti negiramo da je veliki i jedini Rej naš uzor. On je na početku naše muzičke karijere vršio snažan uticaj na nas kao grupu, posebno na mene kao kompozitora i aranžera. Međutim, mi smo za sve vreme našeg postojanja i zajedničkog sviranja pokušavali da nademo sebe i svoj izraz. Cini mi se

da smo u tome, bar donekle, uspeli tek ovim najnovijim hi tom”. Džordži Fejm i njegovi momci vežbaju i po deset časova na dan. Najveći deo ovog vremena oni provedu u slušanju ploča poznatih džez muzičara takozvanog modernog džeza. Džordži objašnjava; „М; na ovaj načtn učimo i smatram da je ovaj metod upravo odličan, te ga zato preporučujem svim grupama koje žele da se usavrše. Naime, slušajuči ploče mi smo došli do jednog zaključka. Možda je taj zakljućak pomalo neobjektivan, jer je naš lični, ali cini mi se da je on ipak taćan i prilično porazan za malobrojne Ijubitelje džeza. DŽEZ, ILI KAKO GA NAZXVAJU MODERNI DZEZ, IZGU 810 JE PUBLXKU I PRESTAO DA BUDE KVALITETAN ONOG TRENUTKA KADA JE RASKINUO SVE VEZE SA RHYTM AND BLUES-orn. Jer „ritam i bluz” bill su i ostaju „DUŠA” džeza. Današnji džez je vise nema. Džez kakav mi danas s!ušamo samo je loš ustupak ozbiljnoj muzici kojoj bezuspešno pokušava da se približi. Muzičari fcoji sviraju džez su odlični, to niko ne poriče, i mi zaista treba od njih da učimo, ali kroz svoje solo improvizacije koje su se danas pretvorile u cist egzibicionizam, oni su „RAZBILI” kompoziciju, pretvarajući je u mozaik čija svaka pločica deluje lepo i vredno, ali kao celina ne predstavlja vise nikakav kvalitet. Ja verujem u džez, ali samo u džez koji će biti prirodan nastavak i razvitak ritma i bluza”. U prvo vreme Džordži je u svom sastavu imao organu, gitaru, bas, tenor i bariton saks, trubu i bubnjeye. No, osetivši prazninu übacio je još jednu trubu i trombon. Sa ovakvim sastavom snimljena je meiodija „GET AWAY”. Džordži još uvek nije zadovoljan; „Ovo je već mnogo bolje. ali još uvek dosta „hladno”. Cime Rej Carls stvara toliku toplinu? Pokušaću da übacim još neki instrument, ali plašim se da u tom slučaju nećemo svi stati na pozornicu” šali se Fejm. Ovih dana Džordži Fejm i njegov sastav počeli su sa snimanjem svog novog L. P. albuma. Kako se saznaje na ploči će biti i tri kompozicije Nadajmo se da će ovim albumom pisane za mešovitu vokalnu grupu. što je sa hitom „GET AWAY” samo nagovestio.

y. KKASIC

Džondži Fcjm u jcdnom XV-šou

29