Ekonomist

43

прераде на домаћу пилану те не подносе данашњу возарину по тарифи Б. За њих је опетовано тражена тарифа С, како је то већ било једном дозвољено.

Исту би погодност требало дати свима оним продуктима, који шешко изрджавају страну конкуренцију, као што је танин и продукти сухе дестилације, или где је још индустрија млада и неразвијена као што je BH. пр. индустрија дрвених кућа, амбалаже, те коначно код превоза дрвеног угљена.

5.) Пожељено би било преудесити возаринско кредитирање за дрво локрићем у државним папирима место у готовом новцу.

6.) Осим ових износе се још и друге разне погодности лотично предлаже се уклањање разних запрека, које ометају извоз. Ту јен. пр. потреба добаве специјалних вагона на рачун репарација, којих нема уопће или нема у довољној мери, а то су вагони за ускотрачне железнице нарочито у Босни, где се опажа велика оскудица на вагонима, допиони за дуго дрво, надаље се спомиње бржа поправка оштећених вагона и т. д. — што се све спомиње у појединим представкама.

Све те мере много би помогле и ми ћемо морати што прије приступити њиховој проведби већ и с тога разлога, што државе наши конкуренти, дају сличне погодности својој шумској индустрији и тако онемогућују нашу конкуренцију. Спомињемо само аустријску јадранску тарифу по којој се н. пр. из Мигагаасћјара у Трст плаћа 745 цент. за резано дрво по 100 кгр, док се н. пр. за наше из Марибора плаћа 930 цент.

Б. ЦАРИНСКА ПОЛИТИКА.

Производи шумарства оптерећени су извозном царином само у овим случајевима: обло дрво лишћара с 10 динара по 100 кгр.

» 7 четинара 30 храстови жељ. прагови и специјална храст. грађа 15 8 » ТЕ 3

Сасвим је исправно и у складу с начелом помагања домаће индустрије, да се царинама отежава извоз облог дрвета. Нарочито то вреди за храстовину што расте у крајевима с веома развитом индустријом, која може задовољити све потребе иноземства у погледу прераде дрвета.

»” " ” |J