Ekonomist

457

Услед те појаве, питање смештаја робе у зони постаје веома сложено, и његова солуција изискује извесна детаљнија расматрања. | : Као главни артикли наше трговине преко Солуна могу се сматрати: жива стока, храна (у најширем смислу), колонијал, текстили и коже, дрво и грађа, метални и хемијски производи. Какви су изгледи за сваку од изложених врста робе» — Стока је артикал који не сме дуго чекати на ликвидацију: она се, дакле, неће задржавати у зони више но што је апсолутно потребно, узмимо просечно 2—3 дана. Али је зато промет са живим брутом толико развијен, да ни за то кратко време штале, често, неће бити довољне да га задовоље. Ипак, једно релативно мало проширење штала могло би предупредити евентуалне кризе. У осталом, штале не могу остати на месту где се данас налазе, јер то место представља саобраћајну спону између француског молоса и теренске зоне, а стока не може лежати тамо где је колски саобраћај интензиван. Оне би се имале изместити на западни крај зоне, а постојеће шталске грађевине преуредити и дозидати тако, да послуже као сместиште за мртво бруто. — Промет цереалија, који је знатно опао у поратним годинама, имаће несумњиво лепу будућност. Зато се може сматрати силос као једна истинска тековина наше зоне: његова велика запремина, а нарочито брза манипулација робе коју његов механизам омогућава, довољна су гарантија за успешно служење промету са цереалијама. — Магацини који би се добили од садашњих шталских зграда могли би задовољити потребе промета са осталим артиклима хране, поврћа и воћа, који у време сезоне узима велика маха. Ту би се нарочито чувао сир кашкаваљ и масло (до 100 вагона у сезони), кромпир, пасуљ и остала варива (600—800 вагона), суве шљиве, мармелада и воће. — Остају још два магацина на молосу. Ови би се могли знатно проширити настрешницама, а доцније и подићи на спрат; употребили би се за довоз са стране, један за колонијалне производе, разна уља и хемикалије, други за текстиле и коже. Са предвиђеним проширењем, они би били у стању да задовоље тај довоз, бар у прво време. — То није све. Један део нашег извоза, дрвена грађа и руде, као и један део увоза, стакларија, металне израде и машине, остали би незбринути. Они