Ekonomist
23
veliku vrednost hrastovog: drveta i pouzdanje u bolju budućnost, čemu mnogo doprinosi i konferencija u Vašingtonu.
Gođina 1922.
Nekoliko važnih momenata u razvoju političkih i privrednih prilika imalo je znatan uticaj i na razvoj drvne irgovine. Tu je obveza Nemačke, da na račun reparacije daje količine drveta, koje su prelazile moć njezine produkcije te je porasla potreba uvoza naroćito okruglog drveta (u našem izvozu oblog drveta dolazi Nemačka 1922. god. na drugo mesto). U isto vreme javlja se manji interes za drvo u zemljama, koje očekuju drvo od Nemačke.
Ova godina beleži pad novčanica mnogih dažava. Tu je Nemačka, Austrija, Mađarska u najvećoj meri, tu je naša Država, pa BHtalija i Francuska.
U Italiji, koja je za nas najvažnije tržište pojavljuju se unlutarnje borbe stranaka, finansijske poteškoće, nestašice novca, nezaposlenost i druge neprilike, koje se odrasuju u celom ekonom. životu, pa i u drvnoj trgovini. Pad lire u jeseni odražava se ı u diagramu našeg izvoza u depresiji sept.—-oktobar.
Kriza Čehoslovačke šumske industrije dosliže kulminaciju u toj godini. Tamo, kao ı u Austriji cela šumska privreda zahteva, da se prekine s fiskalnim faksama, Које otežavaju izvoz i krizu čine nesnošljivom. Produkcijoni troškovi u svim zemljama rastu radi opšteg porasta,cena ı ma sve strane čuju se glasovi o resiringiranju ı obustavi prometa. i
U našoj državi ima više pojava, koje učvršćuju naš unutarnji i vajnski položaj, u prvom redu Ženidba NJ. V. Kralja. S druge opet strane ima više momenata, koji preče razvoj privrednog života. Ти je riječko pitanje, koje već preko 5 god. visi kao, Damoklov mač i otežava eksport u severnom „Jadranu. Tu je saobraćajno pitanje, koje je jedan od glavnih uslova za nesmetan izvoz. Usled reparacija povećava se doduše veličina voznog parka, ali su na dnevnom redu ograničenja pa ı obustave prometa. Nemajući podataka za ostale direkcije navodimo primer beogradske direkcije željeznica, gde je broj kola porasao sa 4.298 god. 1990 na 15.009, god. 1922. Broj vozova u isto vreme od 29.392 na 86.595, a broj neto tonskih kilometara od 159,337.185 na 445,437.077. Strojevi su loši ı mnogo je vagona na opravci, pa ređovno funkcionisanje kod svakog većeg saobraćaja zataji. Osim toga čuju se tužbe na