Ekonomist, 01. 04. 1926., str. 70
382
пристојб. закона, који изриком даје право на повранај таксе на куподродајни уговор, од кога су заинтересоване стране одустале. Тај је пропис укинут тек 7. напоменом уз Т.Бр. 12. зак. о таксама од 25. октобра 1923. г. Тужилац је заменио чл. 29. са чл. 25. зак. о држ. трошарини, таксама и пристојбама, али му ни овај не би могао послужити да обеснажи тужбено тражење и то са истих напред наведених разлога.“ Овим одлукама Држ. Савета, мислимо није потребан нарочити коментар. Фискални прописи су већ по самој својој природи формални и имају се мање више стриктно примењивати. Држ. Савет по оваквим споровима, почиње већ да _ заузима једно стално гледиште и једну одређену јудикатуру. Нарочито је интересантан овај трећи случај о повраћају неумесно наплаћене таксе, који је Држав. Савет сасвим правилно расправио, пошто се намера законодавчева, може једино састојати у томе. да се та такса има платити само онда ако је дошло до реализовања уговора иначе не. -
A-p A. A.
Pomorsko-trgovačke veze izmedjti naših jadranskih luka i Soluna.
Godina dana skoro kako su naše brodarske kompanije vlastitom inicijativom postavile redovan saobraćaj izmedju naše jadranske obale i solunske Juke. Blagodareći toj inicijativi, naša nacionalna zastava, koja je još u 1924 ·godine bila na predposlednje mesto, zauzela je tokom minule godine deseti i deveti rang: medj brodarskim zastavama n grčkim pristaništama.
Jadransba Ployidba bila je prva medj našim Копрашјата, koja je uvela redovnu liniju Jadran-Solun. Ona je službi na toj liniji posvetila dva svoja broda — „Hercegovinu“ i „Sıbina“ koja su vršila trajekt od Sušaka preko Tista, jadranskih ı jonskih laka do Soluna i obratno. Po utvrdjenom redu plovidbe, svakih petnajest dana beleži se po jedan polazak broda Jadranske Plovidbe iz Soluna odnosno iz Suška. U toku proteklog vremena rada ukazala. se potreba da saobraćaj na ovoj liniji bude češći i redovitiji, i to je navelo Jadransku Plovidbu ma odluku da, od meseca marta 1995 godine, pusti ovim putem još iri nove ladje. Kompanija je istovremeno rešila da liniju produži do Carigrada i Smirne. Prema tome, može se očekivati da od marta meseca svake nedelje po jedan brod Jadranske Plovidbe podje iz Sušaka put soluna i Carigrada.
Dubrovačha Plovidba таје se dala prevazići u saobraćaju