Ekonomist

482

уреда о промету преко Солуна морају се примити са резервом и то у толико пре што су ови последњи приватног карактера, те се дају без икакве обавезе и одговорности. Примера ради, ми ћемо овде поредити само податке које смо добавили од грчких железница са цифрама наше железничке станице у Ђевђелији о саобраћају кола (товарених вагона) за Солун и од Солуна.

Грчке желизнице бележе овај промет вагона који су 1925 године донели робу у Солун:

Из Краљевине СХС 15.085 вагона Из других држава 609 _, Свега 15.694 вагона

Ови су подаци недавно објављени у Атини преко полузваничног листа „Месаже д Атен“. Из њих се види да је грчка железница примила од наше у 1925 години 15.694 вагона. Међутим, подаци које смо добили од железничке станице у Ђевђелиији и који су, несумњиво тачни, ни у колико не потврђују грчке цифре. Наша станица у Ђевђелији је у току 1925 годрне предала грчкој ова кола: Кола СХС 15.969 Страна кола 2.822 Укупно 18.791

Разлика је, дакле, у 3.097 вагона! Од интереса је забележити да су Грци објавили своје податке да би показали међународни карактер пруге Солун—- Ђевђелија. Међутим, премда се то не даје доказати никаквим цифрама, наши подаци су много повољнији за одбрану њихове тезе него њихови властити. Уверени да су подаци наше железнице о промету преко Ђевђелије веродостојни ми ћемо се позивати на њих кад и у колико буде потребе.

Трговинска статистика грчка рађена је на бази класификације робе утврђене у старој царинској тарифи, која је била на снази у Грчкој до ! јануара ове године. Са формалног гледишта она има све добре стране те класификације, али у исто време и све њене недостатке. Као добре стране могу се истаћи прост и логичан распоред грађе, без претрпаности, и врло добра прегледност материјала, Њен је главни недостатак са формалног становиштва недовољна разрађеност, одсуство