Ekonomist
883
Ако је све ово раније одређено саобраћај и снадбевање морају глатко тећи. Према овоме плану држава би морала фаворизирати стварање п обнову назначених саобраћајних линија. У питању возног парка изгледа да ће обзиром на наше теренске прилике, животињска запрега бити још увек од пресудне важности. Према томе комитет за народну одбрану мора израдити предлоге и убедити све надлежне о што бржој потреби предузимања мера да се у земљи створе такви типови стоке, који ће најбоље одговорити потреби војске пи пољопривреде. Исто тако мора се посветити пажња развијању аутомобилизма, како би се на тај начин ојачао моторни превозни парк, важан за наше крајеве у равници и са добрим цестама. Немци су покорили Белгију јурећи у аутомобилима, а Французи су благодарећи њима успели да одбране Париз у почетку рата, па су из захвалности овековечили париски такси. Погрешно је сматрати аутомобил као луксузно средство, већ нао најпрактичније и зато га омогућавати и ширим слојевима у интересу земаљске одбране.
Проблем народне одбране треба схватити као основни камен наше будућности, који ће довести до просперитета и безбедности. Све је ово плод великог и организованог напора.
Јте. Миленко Гавриловић.
Европа на раскрсници
У последње време много се товори и пише о локарнским уговорима џи у вези с тим=о сједињавању појединих грана европске индустрије. Идеја о европском уједињењу стиче све већи број присталица међу којима се налазе, као што скоро одржани пан-европоки конгрес у Бечу показује, и државници од утицаја неколико важних европских земаља. Недавно образовани међународни картел гвожђа пружа, пак, нов доказ да се зближењу европских држава на економском пољу корача бржим темпом него што на први поглед изгледа. Следећи чланак у коме се ти проблеми темељно третирају преносимо за читаоце Економиста љубавном дозволом уредништва познатог енглеског тромесечног |часописа "The Round Table.
Уреднилитво,
1 Тће Воппа Тађје) број за јуни 1926.