Ekonomist
896
| Све то императивно диктује, да се установа упутница као непотребна одбаци. То је једино могуће законодавним путем, што ће свакако и настати ускоро. На тај начин учинићемо знатних олакшица брзом свршавању царинских формалности, избећи непотребне преписке и најзад одговорити у потпуности принципу слободне пето ни ц06; израженом у Дунавској Конвенцији. ЧЛАНЦИ
ПЕРСПЕКТИВЕ НАШЕ СПОЉАШЊЕ ТРГОВИНЕ.
Ако пропратимо трговинско политичке мере, предузимане у току последње две три године у појединим државама које стоје са нама у тесним економеким везама, доћићемо до вакључка, да их међу тим мерама има много, које могу имати јак утицај ина правац и на развитак наше спољашње трговине у будућности, те као такве заслужују да им сепоклони довољна пажња. Ee
У излагању које следује ми ћемо изнети неколико од тих мера, с напоменом да ово излагање, о обзиром на оквир једнбг чланка, не може бити ни потпуно ни исцрпно; у место тога ми се ограничавамо да подвучемо главне проблеме, у нади и уверењу, да ће им меродавни фактори поклонити ону пажњу коју они заслужују, и потражити решење које одговара нашим интересима.
Предмет излагања биће следеће мере: !) јачање аграрног протекционизма у државама Централне Европе; 2) примена ветеринарно-полицијских мера на увоз стоке и сточних производа; 3) ограничења највећег повлашћења у његовој практичној примени путем увовних забрана.
По
Јачање SpA OJ проте«ционизма у државама Централне Европе.
У првим годинама после рата коњуктура за извоз наших аграрних проивода била је врло повољна. У Централној Европи, на чије пијаце иде гро нашега извоза, био је на дневноме реду проблем исхране, и услед тога увоз аграрних произ-