Ekonomist
314.
акционара су, дакле, знатно смањени. Укамаћење се рачуна на капитал од 1.151 фунти стерл. или на ! километар по 700.000 нем. марака „док су приликом извршења Дозовог плана немачке железнице процењене са 500.000 марака.
Крајем месеца марта 1926 године особље железница се састојало од 625.000 „.ушких радника, 23.000 женских и 41.000 неодраслих, укупно, дакле, 689.000 или по 2! на километар. Плата једног возовође се креће од 172—90 шилинга недељно или од 990 до 1237 динара, једног ложача од 57—72 штлинга недељно. Висина принадлежности одређена је у нарочитом паритетном одбору. Према свему томе железнице у Енглеској нису подржављене, али у исто доба оне су у великој мери социализоване, пошто су власницима прописане и плате, и тарифе, и целокупни приходи, и чиста добит.
И поред уштеде, која је добијена сваквим »амалгамирањем« (како то зову Енглези) малих железничких линија расходи су порасли за 120 |, као што се види из следећег упоређења (у милионима фунти стерлинга:
у 1913. г. “ у 1925. г:
Одржавање пруге 119 24 5 локомотива 6 18,4 5 особних вагона 3,7 16) М теретних вагона 3,6 1 Промет локомотива 1752 40,9 Трошкови осталог промета 23,6 55,2 Несрећни случајеви (накнаде) 1,2 1952 (Остали расходи 355 1,4 Порези 4,8 1,6 1555 164,7
У исто доба су се приходи састојали од следећих позиција:
5 У ОУ JE; у 1925. г.
Путници ! класе 5,8 8,6 ПР 1,5 2,1
H ТТ 37 68 Радничке карте 1,7 4,1
Пренос поште и пакета 9,3 17 Укупно особни возови 54,8 93,8
Превоз стоке 18 2 а угља 2207 35,8 „руда 89 15,8 ii остале робе 81,8 50,1 Разно 1 19 Укупно теретни возови 65,2 105,6 Целокупан приход 120 199,4
Као то видимо приходи су порасли само за 66". Према томе су расходи у 1913 години сачињавали 63,5" од прихода (косфициенат експлоатације), док се тај постотак за 1925 годину попео на 82'/,.
Број превезених путника смањен је од 1.002 на 984 мили-
она, што се објашњава конкуренцијом аутомобилског саобра-