Ekonomist
464
јање промета. Заиста водостање у овим годинама је било добро за пловидбу и једна година (1925) је имала добру жетву, али је била у исто време једна година (1926) са великим поплавама, које су оштетиле жетвени принос. На основи оваквог просечног годишњег повећавања промета, као доста нормалног, и полазећи од најмањег промета који је био у 1926 години (308847 т,), могућно је рачунати да сеу данашњим приликама промет Саве може повећати:
кроз пет година до 500 000 тона "о лесел 3 „ 700.000
Ипак, као што је то речено у одељку Ш ове студије, данашње прилике у којима се обавља пловидба на Сави нису нормалне, (Сава остаје пловна само на једном делу свог тока и не може задовољиги потребе сасбраћаја целокупне области, из које би она морала привући товаре. Поитоке Саве, које би требало да буду обилни огранци у њеној пловидбеној мрежи остале су неприпремљене за пловидбу. Број пристаништа Саве није довољан, Њене пловидбене тарифе још: захтевају нарочиту бригу, да би се саглазије са железничким тарифама. Овакво стање не сме трајати, јер опо спречава економско развијање и благостање пространог базена Саве и њених притока. Требада се свеове неповољне прилике уклоне, а ово се може и мора извршити помолу уређивања тока реке и њених притока, као и стварањем бољих привредних прилика у њеним обалним областима. Кад изнете неповољне прилике буду измењене, то ће се сигурно изменити и горенаведени бројеви Савиног промета, који су за њену величину јако скромни,
У колико се може изменити промет Саве после отклањања горенаведених неприлика п његов развитак, може показати пример друге велике реке Краљевине —. Дунав. Има заиста у раду ове последње река једна особеност, коју је неопходно узети у обзир то је јака струја товара који се превозе Дунавом из иностранства за иностранство. На Сави није могућност очекивати оваква преношења због њеног географског положаја. Али ако би се искључила из рачуна преношења на Дунаву горепаведеног међународног транзита, не би било узрока сумњати да на Сави није могућан исто тако велики промет као пи на Дунаву, изузимајући међународни транзит.
Кад Сава постане пловна до Загреба, пловидбене прилике