Ekonomist
476
уређењу водених путева у басену Саве морају изазвати знатна преношења грађевинског материјала, 2) кад би редовна пловидба постала могућна на целом току Саве до Загреба, у реон Саве ушла би сем Загреба и његова велика индустриска област. -
Последњу групу преношења чине сви остали тповари. Разноврсност товара, који припадају овој групи чини могућним, да се направи ма какав рачун њиховог промета за будуће време. Општи бројеви преношења товара ове групе, забележени у табели 4 првог одељка ове студије, не пружају пикаквог изгледа да бисе оваква преношења повећала. У 1923 г. њих је било више него 50.000 т., у 1924 г. она се смањују до округло 30.000 т., у 1925 види се неко повећање — 35.000 најпосле у 1926 г, ова преношења су се смањила испод 25.000. Може се приметити, да највећи део преношења ове групе товара припада тако званој »денчаној роби«, коју сачињавају разни скупоцени предмети, који се превозе у не великим партијама, За преношења оваквих товара способније су железнице. Извесно развијање ових преношења биће могућно, кад би у реон Саве ушао и ипдустриски загребачки крај. Пошто нема сигурних података за рачун товара ове групе, биће обазривије узети као вероватан будући промет од 35.000 т до 50.000 т, највеће количине које су биле досада. _
Кратки преглед извршеног рачунања будућег промета Саве доводи до следеће табеле у округлим бројевима:
Могућни промет кроз 5 год. кроз 10 год.
производи земљорадње 560.000 850:000 дрво 400.000 750.000 угаљ 50.000 150 000 нафта и њени производи 22.000 24 000 грађевински метеријали 80.000 150 000 остали товари | 85.000 20.000
Свега 1.147.0000 1,974 000 •
(Ови бројеви су мањи него они установљени према општем рачуну, изведеном у почетку овог одељка студије, који износе 1.200.000 и 2.000.000. Али између њих нема велике разлике,
(Ова два рачуна, као сваки рачун за будуће време, неминовно су само приближни. Али оба рачуна су слични у томе да се промет Саве не може посматрати као неспособан за