Filatelista

tama sa žigom marinske vojne pošte u Puli od februara i aprila 1917 g. - :

10) Okrugao žig (prečn. 25 mm), s grbom s dvoglavim or:om u sredini; natpis „K. u. k. Kommando des Seefliegerkorps“. Boja crvena ili crna. Poznat na karti sa žigom marimske vojne pošte u Puli od 13 aprila 1917 g. .

11) Jednoredan dugačak žig (86XaA mm); natpis „MK. U. K. KOMMANDO БЕЗ БЕЕЕTIEGERKORPS“. Boja crvena. Poznat na primercima sa žigom. marinske vojne Dpošte u Puli od maja i novembra 1917 g.

12) Žig s pravougsonim okvirom (46 15 mm), s tekstom u dva reda „Briefzensur des k. u. k. Seefliegerkorps Pola. Boja crvena. Poznat ma primercima sa žigom marinske vojne pošte u Puli od decembra 1917 i aprila 1918 g.

Puntisela.

Okrugao žig (prečn. 27 mm), s dvoglavim orlom ı sredini; natpis K. u. k. Seeslugstation Puntisella“: Boja crvena. Poznat na primercima sa Žigom marinske

Е. Архангељски

+

vojne pošte u Puli od novembra i decembra 1916 g.

Rogoznica. Е

Jednoredni dusački žig (85X4!'/> mm); natpis „K.u. k. Seef!ugstutzpunkt Rogoznica“, Boja ljubičasta do cme. Poznat na kartama od februara i marta 1917 g.

Šibenik.

1) Okrugao žig (prečn. 24 mm), sa dvo= glavim, orlom u sredini; natpis „K. U. k. Kustenflugstation Sebenico“. Boja crvena ili ljubičasta. Poznat ma primercima s роštanskim žigom ŠIBENIK — SEBENICO od maja 1916 do marta 1917 g.

2) Dvoredni МЕ (66%9 mm); natpis „K. u. K. KUSTENELUGSTATION SEBMNICO“. Boja crvena ili ljubičasta.

3) Jednoredni dugačak žig (721/s5X4 mm); natpis „K. u. k. Seeflugstation Sebenico“. Boja crvena. Poznata na karti sa pošt. žigom ŠTBENIK — SEBENICO od avsusta 1917 2: >

Фалсификати бугарских авионских марака

издања 1931 год.

Из Немачке сам добио на експертизу две авионске марке Бугарске издања 1931 г. од | и 2 лева, за које сам, после извршене експертизе, утврдио да су фалсификати, али добро и вешто израђени, и на први поглед могу да заведу у заблуду и упућенијег филателисту, јер, изузев разлике у боји, цртеж ових фалсификата, на први поглед, не разликује се од оригинала. Досада нисам ни видео, ни чуо, а нисам ни читао да постоје ови фалсификати. Ја мислим да су пореклом из Швајцарске, где се сада фалсификати највише израђују; сад су се појавили на свим филателистичким пијацама. Стога, сваки аерофилателиста треба пажљиво да прегледа ове авионске марке при куповини или размени, да не би наседали и набављали фалсификате. Да бих им помогао у томе, дајем овде детаљан опис са тачним подацима како оригинала, тако. и фаленфиката на најкарактеристичној марци од ! лева. Ове остале марке ове серије, до 50 лева, исте су као и ова марка од ! лева, само је разлика у боји, која је увек врло различита од оригинала.

Оригинал: Фалсификат:

1) Боја тамно-зелена, нешто сјајна. 1) Боја тамна маслинасто-зелена, мутна.

2) Папир бео, сдедње дебљине. 2) Папир бео, нешто тањи, —-

3) Зупчање 11'/5, не сасвим чисто и равно 3) Зупчање 1175, чисто и равно.

4) Штампање — књиготисак. 4) Штампање — каменотисак.

5) Величина слике 23% 34 мм. 5) Иста као код оригинала.

6) Вредносна ознака — јединица са пул- 6) Јединица с правом заставицом горе,

частом ваставицом горе, а подножје дугачко и чисто нацртано.

Т) На десној страни, у капителу стуба има 5 једнаких правоугаоних тачкина.

8д) Облаци — облачине над голубом су у тачкицама које се нижу по луку; нижи 06лак у правоугаоницима. ·

9) Печат на писму — овалан. 10) Код голуба кљун оштар, а у репу прво перо оздо са јајастом тачком,

линије нису праве, подножје мало и нечисто. 7) Пет неправилних и неједнаких тачкипета сасвим мала, 8) Тачкице у облацима су распоређене неправилно и не по луку; нацртане. су у нереду; нижи облак у тачкицама и грубим правоугаовицима. i

9) Печат — квадратни.

10) Кљун — туп, а у првом доњем перу репа тачка округла.

Ia;

223