Filatelista
engleskih firmi za proizvodnju maraka toliko je međunarodno priznata da su 225 Poštanske uprave sa celog sveta naručile u toku posljednjih dvanaest meseci osamnaest milijardi maraka iz Engleske. Sveukupan prihod od porudžbina je %3752000, što je prilična suma za balans državnog budžeta.
Samo osam meseci posle prve poštanske marke u maju 1840. crnog penija — već su bili stigli prvi zainteresovani iz Hamburga, da izvede tehniku štampanja, a prva redovna narudžbina maraka prispela је 1847 godine iz Peru_a. Ovaj prvi ugovor sledile su Belgija, PortugaliJa, Turska i Kosta Rika. |
Kako je ceo svet polako uvodio marku u upotrebu, tako je i izvoz maraka iz Engleske rastao. Današnji izvoznici su tri firme: Thomas De La Rue & Co., Bradbury-Wilkinson, i Harrisons. Svaka od ovih kuća doprinela je vidno poboljšanje današnjoj tehnici izrada maraka, — nama filatelisttma od toliko važnog značaja.
Na podatke navedene ovog unosnog eksporta treba dodati dz skupljači maraka širom sveta donose još naknadnih S 487000 godišnjeg prihoda za oko 3000000 novoštampanih engleskih maraka, obično prodavani kolekcionerima i trgovcima preko Filatelističkog biroa Pošte u Edinburgu.
PROSLAVA PRVIH LETOVA
Italija i Meksiko sv poštanski obeleženi njihove prve letove, oba od pre 50 godina.
Italija ie bila prva država kojia ie zvanično izdala poštanske marke, za avionsku upotrebu 20 maja 1967 god. Nedavno izdate marke, par nedelja posle zvanične pedesetogodišnjice, proslave su let između Rima i Turina Maria de Bernardia.
Marka ız 1967. nosila ie pretisak »EXPERIMENTO POSTA AEREA/MAGGIO 1967) TORINO — ROMA — ROMA — TORINO« u tri reda na italijanskoj marki »ESPRESSO« iz 1903 godine.
Sadašnja, nova marka 1967. o 50-godišnjici leta je od 40 lira, crna na plavoj podlozi, sa dvokrilnim avionom kojim je bio ostvaren let i u desnom donjem uglu sa smanjenom reprodukcijom žiga u upotrebi prvog dana leta.
Meksikansko poštansko slavlje prvog avionskog leta obeležavaju dve marke: crno mrke (sepija) od 2 pesoa sa slikom aviona, i crna od 80 centava koja nosi portret pilota Horacio Ruiz Gavino.-a, tadašnjeg šefa Meksikanske avijacije.
Тет је obavlien 6 jula 1967 god. između Pachuca u pokrajini Hidalgo i grada Meksika. rastoianje od oko 90 km.
Avion ie za tu priliku bio par dana ranije prevezen železnicom do Pachuca. Let je trajao 53 minuta.
»RAZMENA SA OBAZRIVOŠĆU«
Je naziv mesečne liste Američkog filatelističkog. saveza, kojom upozcravaju skupljače maraka da budu obazrivi prilikom razmene fil, materijala.
Komitet za sastav linije iz meseca u mesec listu menja. Kritike se odnose na: redovna izdanja koja se neopravdano često тепјаји, ponavljanje jedne iste tematike, bezpotrebno ukrašavanje i obeležava. nje marginala tabaka, i slično.
11