Filatelista
ljučujući ovde i jubilarne marke izdate prigodom raznih godišnjica PTT заођraćaja, ukoliko su ma ovim prikazani neki objekti koje i železnica koristi u svojoj delatnosti; i
4) objekti eksploatacije železnica (žel. stanice) i saobraćajno-transportna delatnost (otprema i pratnja vozova, manipulacije pri utovaru i istovaru robe i dr.).
Sve napred navedeno su osnovne delatnosti železnica, koje su predstavljene na mnogim markama, pojedinačno ili kombinovano sa drugim objektima ili delatnostima a pored ovih posebnu subtematiku predstavljaju: a) železnički amblemi i simboli (krilati točak, znak sopstvenosti železnice); b) razne železničke konferencije i kongresi (UIC) sa posebnim simbolima, kao i razne manifestacije železničara (železnički štrajkovi i slično); i c) druge delatnosti kojima je uslovljen postanak i delatnost železnice i njihov razvoj i napredak a to su: pronalazači, projektanti, konstruktori i graditelji žel. pruga i drugih pružnih objekata, voznih sredstava i sredstava veze, koji su takođe u znatnoj meri zastupljeni na markama.
RARITETI I CENE
I ako je prva poštanska marka sa železničkim motivom izdata ravno pre 120 godina i spada u klasiku, ona nije i najskuplja a time mi najređa marka ,iz železničke tematike. Za sada je najskuplja, što znači i majređa, marka koju je izdao Meksiko 1897. godine od 5 pezosa crvene boje sa vodoznakom RM i orlom (ХуМо 1664), сја је сепа УУЕг. 10.000.— za čistu i 6.000.xS za poništenu, dok je cena prve u svetu izdate poštanske marke na temu železnice BRUNSWICK-a od 1 с. јоггоуапазје Боје (ууМо 4) зато 40—, одпозпо 45. — YvPFr. a ista u ljubiСЕ зтедој Бој; 1 1510ј] угедпози УуМмо За) УуЕг. 65— kako za čistu tako i za рош јели.
Od maraka sa tematikom železnice zemalja Evrope, najskuplja je belgijska
paketska marka od 5 Fr. (YvNe" 57), čija je cena, kako za čistu tako i za poništenu, YvFr. 4.250.—
Pored ovih ima još izvestan manji broj maraka čija je cena preko 1.000 YvPr., МЕ su teško dostupne ne samo po ceni već i po mogućnosti nabavke za
mnoge filateliste, ali je mnogo veći broj istih sa pristupačnom cenom i većom mogućnošću nabavke. No, s obzirom na veliki broj u svetu izdatih poštanskih maraka sa tematikom železnice od preko 2660 raznih maraka i blokova, mogu se i sa skromnijim sredstvima oformiti interesantne zbirke po tematici ili subtematici, zavisno od mogućnosti,
20