Filatelista

Исте године уведен је саобраћај на релацији Смедерево - Пожаревац - Велико Градиште, а 22. септембра почињу саобраћати двоколице на релацији Београд Обреновац - Рача, као и на релацији Обреновац - Уб - Ваљево. Релација Алексинац Јовановац - Крушевац - Трстеник - Карановац - Чачак добила је колски саобраћај септембра 1866. године. Међутим услед тешког пролаза код Сталаћке Стене на Морави, управник поште Јовановац, Илија Даводовић тражи да се између Јованмовца и Крушевца пренос поште обавља по старом начину (товарном).

На тај начин од 1. маја до краја септембра 1866. године, све главне линије на територији тадашње Србије добиле су поштански саобраћај двоколицама, потребан број коња као и потребну опрему од Министарства војске.

Двоколице су се употребљавале за пренос писмоносних пошиљка и аманета. Путници су се могли превозити само двоколицом која се користила за превоз писмоносних пошиљака, а у двоколице за аманете нису се смели примати. Наиме. двоколицом су се могла превозити два лица, поштоноша и један путник, или поштоноша и постиљон (лице које је пратило аманете пошиљке).

Већ првих месеци показало се да ова врста саобраћаја не може задовољити потребе пошта, па је 25. новембра 1566. године, пошта Књажевац шаље извештај Министарству унутрашних дела у коме се образлаже потреба о колима са четири коња. Према подацима од 11. маја до краја октобра превезен 31 путник и остварен је приход од 39 гроша. 1

Крајем фебруара 1867. године панчевачки колар Димитрије Столић доставио понуду за изградњу двоосовних поштанских кола са федерима и без њих, прва за 380 а друга за 300 форинти.

Милош Обреновић у договору са Државним саветом, овлашћује Министра унутрашних дела да за 142.000 гроша уштеђених од кредита који су били одобрени за подизање телеграфских линија, набави поштанска кола, чезе и амове.

Запрега Преноса Пошта“ за округ Пожаревачки.

Ј